8 ključnih informacija pri predugovornom informiranju
Od 28. svibnja 2022. godine stupio je na snagu novi Zakon o potrošačima koji je donio brojne promjene za poduzetnike. U vezi ove teme organiziran je webinar Uskladite svoje poslovanje s pravima potrošača koji je vodila Jasna Škiljan, certificirani trener regulative zaštite potrošača.
Potrošač je bilo koja fizička osoba koja od trgovca kupuje određeni proizvod, a kojeg neće koristiti u poslovne, već samo u osobne svrhe.
Potrošački ugovor pak je bilo koji ugovor kojeg trgovac sklopi s potrošačem, bez obzira na koji način (npr. putem interneta, telefona ili u trgovini) i bez obzira je li predmet ugovora roba, usluge i/ili digitalni sadržaj.
Što je predugovorno informiranje?
I prije predugovorne faze potrebno je priopćiti sve elemente koji su potrebni prosječnom potrošaču za donošenje informirane poslovne odluke.
Kod sklapanja ugovora u vlastitim poslovnim prostorijama ti elementi sastoje od 8 ključnih informacija:
- glavne karakteristike roba ili usluga koje nudite,
- vaš identitet,
- ukupna cijena roba ili usluga koje nudite,
- svi uvjeti plaćanja, isporuke, izvršenja, rok i postupak za rješavanje prigovora,
- postojanje zakonskog jamstva u pogledu sukladnosti robe, postojanje i uvjeti postprodajnih usluga i komercijalnih jamstava,
- trajanje ugovora,
- ako je primjenjivo:
- funkcionalnost, uključujući primjenjive mjere tehničke zaštite, digitalnog sadržaja, ako postoji.
- interoperabilnost digitalnog sadržaja s hardverom i softverom.
Ova opsežna edukacija informirala je naše polaznike s najnovijim aktualnostima iz područja potrošačkog prava, a Jasna je spremno odgovarala na brojna njihova pitanja.
Gospođa Jasna je vrlo jasno objašnjavala ovu složenu tematiku. Prezentacija i organizacija predavanja smislena je i vrlo dobro složena. Ovo predavanje bih bez problema ponovno odslušala!“,
kazala je jedna od prisutnih polaznica.