151. Start-up akademija – Kako istražiti tržište?
Nakon završene 151. Start-up akademije još jedna grupa od dvadesetak polaznika bliže je realizaciji svojih poduzetničkih ideja. Ovaj put smo se posvetili vrstama istraživanja tržišta i kako istražiti podatke u vezi vlastitog poslovanja.
Prema definiciji, poduzetništvo je svaka gospodarska aktivnost osobe ili skupine ljudi koji, koristeći se nekom idejom, ulažući kapital u njenu provedbu preuzimaju rizik, stvaraju proizvod ili uslugu od čije prodaje očekuju dobit.
Kako bi što više smanjili rizik pri ulasku na tržište, potrebno je napraviti istraživanje tržišta. Riječ je o procesu prikupljanja mnogobrojnih podataka na osnovu kojih donosimo odluke ili planiramo daljnje poduzetničke akcije.
Kako istražiti tržište?
Ovisno o izvoru podataka koje koristimo, tržište se može istražiti kroz različite metode istraživanja. Te izvore podataka dijelimo na primarne i sekundarne:
- primarni izvori podataka – u ovom slučaju sami tražimo podatke putem anketa, intervjua, dubinskih intervjua, polustrukturiranih intervjua, fokus grupa te analiza sadržaja
- sekundarni izvori podataka – u ovom slučaju koristimo podatke relevantnih institucija poput Državnog zavoda za statistiku, biltene, studije i strategije raznih vladinih ureda i institucija (HOK, HGK, HZJZ i drugo), kao i podatke raznih udruga relevantnih za određenu industriju.
Osim navedenog, polaznici su dobili sugestije kako istražiti konkurenciju te potencijalne kupce, a uz to su upoznati s brojnim alatima za samostalno vođenje društvenih mreža te preispitivanje financijske konstrukcije svojih poduzetničkih pothvata.
Predavačice su odlične. Više nikada neću gledati isto na poreze, pravilnike, račune, ekselice, brojke, obrasce, carinu. Nisam imala pojma koliko posao knjigovođe može biti kreativan i kakva se džungla krije u pravilnicima, odredbama, zakonima… Gospođa Lena Čičak je, odgovorno tvrdim, Ivana Orelanska za poduzetnike i sve one koji to žele postati, a Plavi ured, pak, najkorisnije mjesto koje u tom slučaju možete posjetiti. Sve što vas zanima i više od toga, saznat ćete u Vodnikovoj. S puuuno strpljenja ekipa iz Plavog ureda odgovorit će vam na sva (doslovce sva) pitanja. I baš ta dobra namjera i želja da pomognu, a time i stručnost te upućenost u problematiku (jer se zanimaju za svakog polaznika radionica ponaosob, ali i svakog tko im pokuca na vrata) izdvaja ih i čini najboljima“,
riječi su jednog ovotjednog polaznika.