15 koraka pri kreiranju budžeta poslovnog subjekta
Kako bismo mogli pravilno planirati poduzetničke aktivnosti, bitno je znati upravljati budžetom. Što je budžet i kako ga izraditi saznali smo od Igora Strmečkog na edukaciji Upravljanje budžetom za poduzetnike početnike.
Budžet je projekcija svih rashoda i svih prihoda poslovnog subjekta za poslovanje u nekom razdoblju koji pokazuje buduće financijske uvjete i ciljeve te je najvažniji administracijski alat upravljanje poslovanjem.
15 koraka pri kreiranju budžeta poslovnog subjekta
Postavlja se pitanje kako kreirati budžet za poduzeće. Igor nam je za to otkrio 15 koraka:
- Popisati sve rashode
- Odrediti period događanja za svaki rashod
- Ocijeniti vjerojatnost za svaki rashod – kolika je vjerojatnost da se dogodi, ako nije 100%
- Ocijeniti točnost iznosa svakog rashoda
- Grupirati rashode – po periodičnosti, prioritetu i vjerojatnosti
- Popisati sve prihode
- Odrediti period događanja za svaki prihod
- Ocijeniti vjerojatnost za svaki prihod – kolika je vjerojatnost da se dogodi, ako nije 100%
- Ocijeniti točnost iznosa
- Grupirati prihode – po periodičnosti, prioritetu i vjerojatnosti
- Odrediti period za koji se budžet računa (najčešće godina) te zajedničke periode pojavnosti rashoda i prihoda (najčešće mjeseci)
- Kreirati tablicu u tabličnom kalkulatoru po zajedničkim periodima rashoda i prihoda
- Unijeti sve prihode i rashode
- Provjeriti DOBIT (razlika prihoda i rashoda) – mora biti pozitivna na kraju perioda (godine)
- Po potrebi dodati kumulativnu dobit (suma dobiti po svim prethodnim periodima)
U sklopu edukacije polaznici su izrađivali vlastite budžete za poslovanje imaginarnog poslovnog subjekta kako bi vidjeli kako to izgleda u praksi te kako bi ubuduće i sami mogli izrađivati budžete za svoje poduzetničke projekte.
Jako dobar predavač i zanimljiva i korisna tema. Sve pohvale!“,
izjave su prisutnih korisnika.