106. Start-up akademija – Što je istraživanje tržišta?
Nakon stanke, nastavili smo tamo gdje smo stali – krenuli smo (i završili) sa 106. Start-up akademijom na kojoj su polaznici saznali mnoge informacije o ulasku u svijet poduzetništva, a ovaj put smo pažnju posvetili istraživanju tržišta.
Istraživanje tržišta je proces prikupljanja mnogobrojnih podataka na osnovu kojih će poduzetnik donositi poslovne odluke te planirati akcije u poslovanju. Podaci dobiveni istraživanjem tržišta smanjuju nesigurnost poslovanja jer nam daju informacije koje olakšavaju poslovno odlučivanje.
Koje sve izvore podataka možemo koristiti?
Izvori podataka koji nam mogu poslužiti za istraživanje tržišta mogu biti:
- Primarni – podaci koje smo mi sami saznali nakon što smo proveli anketu, fokus grupu, obavili intervju s potencijalnim kupcima, razgovarali s drugim poduzetnicima i tako dalje.
- Sekundarni – podaci istraživanja nekih drugih tvrtki ili institucija poput Državnog zavoda za statistiku, biltena, studija i strategija raznih vladinih ureda i institucija.
Kada poduzetnik istražuje tržište, zanimaju ga podaci o:
- veličini tržišta,
- trendovima na tom tržištu,
- konkurenciji i ponudi konkurencije,
- potencijalnim kupcima – njihovim karakteristikama i navikama.
U četiri dana polaznici su saznali još mnoge praktične informacije o raznim aspektima poslovanja što najbolje govore riječi Jasmine Tofant Reljić, polaznice 106. Start-up akademije:
Odlična edukacija! Kad sam se prijavila nisam uopće bila svjesna koliko ću korisnih primjera i informacija dobiti. Edukatori su stručne osobe s izvrsnim vještinama prenošenja znanja, a uz to su svi redom drage pristupačne osobe!”.