103. Start-up akademija – Što je Ansoffova matrica?
Poduzetništvo je svaka gospodarska aktivnost osobe ili skupine ljudi koji koristeći se nekom idejom, ulažući kapital u njenu provedbu i preuzimajući rizik stvaraju proizvod ili uslugu od čije prodaje očekuju dobit. Temeljne informacije kako plivati u hrvatskim poduzetničkim vodama saznali su ovaj tjedan polaznici 103. Start-up akademije.
Poduzetnik se može baviti proizvodnjom, veletrgovinom, maloprodajom ili uslugama, a s obzirom na djelatnosti i uvjete na tržištu, on planira daljnji razvoj poslovanja. Tu je od velike koristi Ansoffova matrica.
Što je Ansoffova matrica?
Ansoffova matrica je alat za strateško planiranje koji pomaže poduzetnicima u stvaranju strategija za budući rast i razvoj poslovanja. Prema Ansoffovoj matrici, postoje dva učinkovita pristupa strategiji rasta:
- obnavljanje onoga što se prodaje (razvoj proizvoda) i
- obnavljanje onoga kome se prodaje (razvoj tržišta).
Kada se ovi pristupi kombiniraju, dobivamo 4 strateške opcije:
- Osvajanje tržišta – tvrtka nastoji povećati svoj tržišni udio na postojećem tržištu s postojećim proizvodom,
- Diverzifikacija – tvrtka uvodi novi proizvod na potpuno novo tržište
- Razvoj proizvoda – tvrtka se fokusira na razvoj proizvoda za postojeća tržišta,
- Razvoj tržišta – postojeći proizvod uvodi se na potpuno novo tržište.
Nakon prolaska Start-up akademije shvatila sam koliko informacija nisam znala, niti koliko su mi bile potrebne. Sve informacije koje smo dobili bile su relevantne, povezane s praksom i meni osobno najvažnije – iskrene. Sve osobe koje su držale predavanja su stručne, otvorene za pitanja i zanimljive. Iskreno nisam očekivala dobiti toliko informacija! Zasigurno je poslužilo i mnogo će mi pomoći u daljnjem radu. Hvala svima na super tjednu, apsolutno preporučujem svima!”,
zaključila je Katarina Drvodelić, polaznica 103. Start-up akademije.