Zašto pišemo poslovni plan?
Kako bi poduzetnik uvjerio suradnike i potencijalne partnere u kojem smjeru će ići njegov poduzetnički pothvat, on piše poslovni plan. Kako ga i zašto napisati, učili smo na edukaciji Izrada poslovnog plana poduzetnika od Dragana Kopeckog.
Planiranje je promišljanje o budućnosti poduzetničkog pothvata s ciljem donošenja odluke kamo se želi stići, kako doći do cilja i što učiniti da se umanje rizici. Zato je poslovni plan temeljni dokument poslovanja za svakog poduzetnika.
Poslovni plan je pisani dokument u kojem se na koncizan način razrađuju svi čimbenici značajni za procjenu izvodljivosti i učinaka poduzetničkog pothvata. Istovremeno, on je sredstvo za “prodaju” poslovne ideje drugima.
On izdvaja izgledne poslovne mogućnosti te objašnjava način na koji ih poduzetnici namjeravaju realizirati, a izrađuju ga svi – poduzetnici, menadžeri, stručne službe i konzultanti.
Zašto se piše poslovni plan?
Dragan ističe kako se poslovni plan izrađuje iz više razloga, od kojih su najčešći:
- provjera poduzetničke ideje,
- vodič za upravljanje pothvatom,
- pribavljanje bankovnih kredita,
- poticanje ulagača,
- strategije zajedničkih nastupa,
- sklapanje velikih ugovora,
- poslovna spajanja i kupovine poduzeća.
Polaznici su na ovoj edukaciji grupnim radom izrađivali poslovni plan u svrhu pokretanja poduzetničkog projekta što će im svakako biti korisno u daljnjem radu:
Vrlo inspirativna i korisna edukacija, sve pohvale predavaču Draganu!,
komentirala je Mihaela Popović.