Zašto pišemo marketinški plan?
Cilj marketinga je stvaranje ili osvještavanje potreba i želja ciljne grupe i poticanje na reakciju. No kako doći do željene reakcije? U tome nam može pomoći marketinški plan. Sve o ovoj temi učili smo od Ane Jergović na edukaciji Izrada marketinškog plana.
Pisanje marketinškog plana poduzetnicima može donijeti mnoge koristi. Marketinški plan pomaže razumjeti dinamiku tržišta, pronaći nove prilike na tržištu, akvizirati nove kupce, povećati prodaju i lojalnost starih kupaca te pronaći nove strateške partnere.
Zašto nam treba marketinški plan?
Postoji mnogo razloga za izradu marketinškog plana, a Ana izdvaja sljedeće:
- Minimizira iznenađenja – zbog pripreme ulazimo na tržište spremniji,
- Definira konkretne ciljeve, taktičke akcije za odabrane segmente i budžet,
- Povezuje članove tima – određuje smjer tržišnog nastupa i smanjuje konfuziju,
- Evaluira relevantnost misije i vizije.
Kroz marketinški plan također analiziramo tržište, utvrđujemo marketinške ciljeve, određujemo marketinški miks, financijske elemente marketinškog plana te načine kontrole uspješnosti ostvarenih ciljeva koji nas usmjeravaju u daljnje planiranje aktivnosti.
Posebna pohvala i zahvala predavačici Ani Jergović. Lakoća kojom prenosi znanje je nevjerojatna. Smireno, smisleno, argumentirano, motivirajuće – istinski sam uživala! Hvala Ana! Ovo je bio moj prvi dolazak na edukaciju u Plavi ured i svakako ću opet rado doći!,
izjavila je jedna od prisutnih polaznica.