Zašto je cijena proizvoda ili usluge važna?
16ožujak2016
Prije nego s proizvodom izađemo na tržište treba mu odrediti cijenu. Kako ju odrediti i zašto je ona važna naši polaznici su dobili odgovor kroz radionicu “Imam proizvod i što sad?”
Nema te privrženosti marki koja se popustom od dva centa ne može slomiti!!
istaknula je predavačica Alma Saganić.
Važan je omjer cijene i kvalitete.
Zašto je strategija cijene važna?
- Cijena znači vrijednost proizvoda za kupca
- Cijena proizvoda vas pozicionira na tržištu
- Cijena proizvoda vam treba omogućiti profit
- To je jedina prihodovna kategorija u 4 P
Određivanje cijene
- Izbor cilja (profit, prihod od prodaje, udio na tržištu) – rezultat: opstanak, maksimiranje profita, tržišni udio, kvaliteta proizvoda
- Potražnja na tržištu – procjena ukupne potražnje, procjena skale potražnje (međuovisnost više faktora, npr. cijene i promocije), cjenovna elastičnost potražnje
- Procjena troškova – Vrste troškova (fiksni i varijabilni)
– Ovisnost troškova o razini proizvodnje
– Opadanje troškova s akumuliranim iskustvom u proizvodnji (pažnja ima li dovoljno potražnje na tržištu za povećanom proizvodnjom?)
- Analiza postojećih cijena i ponuda konkurencije
Ne zaboravite da proizvod treba zadovoljiti potrebe kupca ali uz profit za proizvođača!
Radionica je bila zanimljiva i dinamična. Naučila sam puno zanimljivih tehnika pomoću kojih ću moći pozicionirati i unaprijediti prodaju proizvoda. Svakako će mi biti od koristi kod ostvarivanja zadanih ciljeva.
osvrnula se Brunela Rajilić.