Zaštita intelektualnog vlasništva u poslovanju
Jedna od najvažnijih vještina u poslovanju je prepoznati, na odgovarajući način zaštiti i koristiti vlastito intelektualno vlasništvo. Upravo iz tog razloga u Plavom uredu organizirano je stručno predavanje na temu “Upotreba intelektualnog vlasništva u poslovanju”.
Na okruglom stolu sudjelovali su Tanja Milović, Marija Petrović, Igor Bošnjaković, Marija Petrović, Jelena Sekulić i Zrinka Banić Tomišić koje su prisutne upoznali s važnošću upotrebe intelektualnog vlasništva u poslovanju. Raspravljalo se o žigu, razlozima zašto ga zaštititi, o autorskom pravu te o primjeni intelektualnog vlasništva u poslovanju.
Žig je znak koji služi za razlikovanje proizvoda i/ili usluga jedne osobe od ostalih osoba u gospodarskom prometu. Njime se može zaštititi ime, logotip, amblem, etiketa ili druga razlikovna obilježja proizvoda i/ili usluge. Žig služi za povezanost s potrošačima, predstavlja provjerenu kvalitetu i potiče prodaju. Mogu biti verbalni (primjer: “Nemoj misliti na torticu”) i figurativni. Za zaštitu žigova u Republici Hrvatskoj nadležan je Državni zavod za intelektualno vlasništvo.
Zaštita žiga ima brojne prednosti:
- nositelj ima rješenje o registraciji i njegov žig je javno objavljen u službenom glasilu
- zaštita od konkurencije, sprječavanje kopiranja
- profit (prodaja, licenciranje)
- jačanje ugleda tvrtke koja je nositelj žiga kao ugleda njezinih proizvoda/usluga
- bolji pravni položaj nositelja žiga – mogućnosti zakonske zaštite prava