XenaLab – dodaci prehrani za žene HEROje
Zbog brojnih doprinosa za naš imunološki sustav dodaci prehrani su, osobito u zimsko doba, neizostavni dio obiteljske medicine. Jedan od takvih dodataka je i proizvod HERO namijenjen (hrabrim) ženama koji je kreacija Marine Padarčić, mag.ing. prehrambenog inženjerstva i osnivačice brenda HERO by XenaLab.
XenaLab je nastao kao odgovor na izazove za očuvanje zdravog i kvalitetnog života. To je platforma za zaštitu zdravlja i ljepote, izvana i iznutra koja se bazira na suvremenom znanju o utjecaju prirodnih sastojaka“.
Marina se oduvijek htjela osamostaliti u privatnom i profesionalnom smislu, a njena kreativnost počela je dolaziti do izražaja još za vrijeme studentskih dana:
Oduvijek me vukla želja za nečim samostalnim. Na fakultetu su mi govorili da sam kreativna, osobito na predmetima gdje bismo imali priliku osmisliti neki novi projekt. Jednom prilikom napravila sam cijeli koncept novog proizvoda koji sam prezentirala i izvan fakulteta te dobila odlične reakcije. Nedugo nakon toga, prijateljica me nazvala kako bi mi rekla da je netko iz susjedne zemlje baš upravo to patentirao i stavio na tržište. To me jako razveselilo, jer sam time potvrdila da imam smisla za inovativna rješenja.
Zbog velike želje za upotrebom stručnog znanja stečenog tijekom fakultetskog obrazovanja i bogato radno iskustvo u hrvatskim i stranim kompanijama, razmatrala sam različite poduzetničke ideje i analizirala potrebe na tržištu. Budući da mi je ljepota uvijek bila jedan od glavnih fokusa, bilo riječ o ženama ili muškarcima, odlučila sam na tržište izbaciti brend koji će kroz poboljšanje zdravlja organizma utjecati i na ljepotu i zadovoljstvo življenja mojih klijenata.“
Osmislila je proizvod i krenula istraživati opcije koje su joj na raspolaganju. To ju je pak dovelo do ZICER Plavog ureda gdje je slučajno čula za potporu Grada Zagreba za proizvodne djelatnosti:
Za potporu Grada Zagreba za proizvodnju sam saznala slučajno sudjelujući na genijalnim radionicama ZICER Plavog ureda. Stručan tim ljudi, pozitivna energija i opuštena atmosfera su mi pokazali da sam na pravom mjestu. Zaista sam bila iznenađena da postoji takvo mjesto u Zagrebu za potporu novim poduzetnicima! Zbog tolikog oduševljenja preporučujem ih svim prijateljima koji žele pokrenuti vlastiti posao jer znam da im oni mogu pružiti adekvatnu pomoć i znanje. Sama potpora pak mi je uvelike pomogla da se odlučim na ovakav korak i krenem samostalno u poduzetništvo!“.
Nakon uspješne aplikacije na potporu, otvorila je tvrtku XenaLab i krenula raditi na proizvodnji svog prvog proizvoda:
Prvi proizvod je ekskluzivan dodatak prehrani BELLIS Antioxidant Beauty Power. Formulacija cvijeta tratinčice, hijaluronske kiseline, antioksidansa, vitamina i minerala, osim što osnažuje imunitet i djeluje protiv oksidativnog stresa, potiče normalno stvaranje kolagena, održava normalnu kožu, kosu, sluznice i vid, regulira hormonske aktivnosti te doprinosi normalnoj pigmentaciji kože i kose. I samo ime našeg glavnog sastojka tratinčice koje dolazi od latinskih riječi bellis perennis (bellis = lijepa, perennis = vječna) govori o važnosti tog malenog cvijeta velike moći. Tratinčica je pravi sinonim za ženu – tako nježna, a tako snažna. Jednom riječju: HERO“.
Kako i za druge poduzetnike, i za Marinu je ova godina bila puna iznenađenja. No usprkos svim preprekama i nedaćama, uspjela je pokrenuti proizvodnju i staviti proizvod na tržište. To je uključivalo mnoge žrtve i uključenost u sve segmente poslovanja:
Moj tipičan radni dan obuhvaća aktivno bavljenje svim segmentima poslovanja, od nabave, logistike, marketinga i prodaje. Volim biti involvirana u svaki segment, te sam zato i krenula u samostalno poduzetništvo, da mogu držati sve konce u svojim rukama!“.
A upravo joj držanje svih konaca u rukama predstavlja ono pravo zadovoljstvo:
Mislim da nema boljeg iskustva od iskustva poduzetništva. Kada sam krenula u cijeli proces, shvatila sam da oko sebe želim okupiti ljude koji su stručni u svom području. Na tom putu mi je velika podrška bila moja prijateljica s fakulteta mag. ing. molekularne biotehnologije Antonija Vrbić.
To je bio jedini način da se napravi kvalitetna priča. U suradnji s magistrom farmacije osmišljena je inovativna formulacija proizvoda, za kreativnu direkciju i brending zadužena je hrvatska dizajnerica s amsterdamskom adresom, Laura Mrkša, koja je detaljno razradila koncept brenda i vizualni jezik kojim želimo prezentirati proizvod na tržištu. Za našu prvu kampanju Bellis Antioxidant Beauty Power angažirali smo fotografkinju Lornu Kijurko, koja je, u svom prepoznatljivom stilu, uhvatila snažno-nježne momente Suzane Horvat, našeg prvog zaštitnog lica, našu hero ženu. U cijeli proces uključena je i agencija koja je zadužena za digitalni marketing i PR brenda.
S obzirom na sve parametre potrebne za pokretanje ovakvog brenda, mislim da je jasno kako se trebate osigurati strpljenjem, prihvatiti da ponekad sve ne ide kako ste zamislili, da dolaze troškovi na koje niste računali. Kada mislite da ste sve posložili i trebali sve pokrenuti – u svijetu izbije pandemija i onda vidite da ima još puno stepenica do vašeg krajnjeg cilja. Ali ako dajete maksimum od sebe i imate veliku želju za uspjehom, trud i upornost se uvijek isplate!“.
Foto: Lorna Kijurko, model: Suzana Horvat