Vrste marketinškog plana
Cilj marketinga je osvještavanje potreba i želja ciljnih kupaca i poticanje na njihovu akciju i reakciju. U tome nam može pomoći marketinški plan o kojem nas je detaljno educirala Ana Jergović na webinaru Izrada marketinškog plana.
Marketing plan minimalizira iznenađenja na tržištu, definira konkretne ciljeve, budžet, kao i taktičke akcije za odabrane segmente marketinške strategije. Povezuje članove tima, određuje smjer nastupa na tržištu te evaluira relevantnost misije i vizije tvrtke.
Ana preporučuje krenuti raditi marketinški plan minimalno 6 mjeseci prije početka razdoblja na koje se plan odnosi jer će nam velik dio vremena otići na istraživanje informacija o potencijalnom tržištu.
Vrste marketinškog plana
O elementima marketinškog plana smo već pisali, a ovaj put ćemo se posvetiti vrstama marketinškog plana. Vrste marketinškog plana razlikuju se prema vremenskom razdoblju na koje se on odnosi, pa tako možemo imati:
- Strateški marketinški plan – pomaže nam u donošenju se odluka za razdoblje 3+ godina te se pomoću njega definira opći smjer razvoja tržišnog subjekta.
- Taktički marketinški plan – odnosi se na kraći vremenski period do 3 godine, a u njemu definiramo konkurentske prednosti te konkretiziramo korake za postizanje zacrtanih marketinških ciljeva.
Na kraju, Ana svim poduzetnicima preporučuje napisati marketinški plan jer će im on pomoći bolje razumjeti dinamiku tržišta, pronaći nove prilike na tržištu, akvizirati nove kupce i povećati lojalnost starih kupaca, kao i pronaći nove strateške partnere.
Oduševljena sam današnjom predavačicom. Predavanje je zanimljivo, interaktivno i mislim da će mi koristiti u daljnjem poslovanju!“,
kazala je jedna od polaznica ovog seminara.