Važnost imidža u poslovanju

vaznost imida u poslovanju zicer plavi ured

Nagashima, jedan od prvih istraživača imidža država, definira imidž kao sliku, ugled ili stereotip koji potrošači pridaju proizvodima određene zemlje. Imidž je stvoren pomoću reprezentativnih proizvoda, nacionalnih obilježja, gospodarskih i političkih situacija, povijesti i tradicije.

imidz u poslovanju

Imidž predstavlja pojednostavljenu sliku velikog broja asocijacija i djelića informacija koje su povezane s tim gradom, tj. državom. Naši dojmovi pokušavaju obraditi i zatim odabrati osnovne informacije iz ogromnog broja podataka koje postoje o nekoj državi, proizvodu, usluzi.

Brzi razvoj i sve veći utjecaj medija, globalnog javnog mišljenja te tržišnih sila u međunarodnim odnosima, odrazili su se i na način donošenja odluka te funkcioniranje političkih i gospodarskih institucija, ali i pojedinaca, pri čemu je imidž stekao premoć nad činjenicama i realnošću.

Jedna zemlja veoma teško može uvjeriti ljude u drugim dijelovima svijeta da se uzdignu iznad jednostavnih slika i pokušaju razumjeti bogatu složenost koja leži iza njih. Dapače, čak i neke vrlo napredne zemlje ne dobivaju ni približno toliko pozornosti, posjetitelja, poslova i ulaganja koliko bi mogle i trebale jer im je ugled slab ili negativan.  S druge strane, neke države „trguju“ dobrim imidžom kojeg su stekle prije nekoliko desetljeća, ili čak stoljeća.

Stoga sve odgovorne vlade, u ime svog naroda moraju pokušati izgraditi imidž koji je pošten, istinit, moćan, privlačan, istinski koristan za njihove ekonomske, političke i društvene ciljeve te koji iskreno odražava duh i volju naroda. Ovaj ogroman zadatak postao je primarnom vještinom vlada u 21. stoljeću.

U današnjem ”svijetu neopipljivosti“, način na koji korisnici percipiraju razliku između dva proizvoda ili usluge temelji se na emocionalnim odlukama. Neopipljiva imovina poduzeća predstavlja jedan od temeljnih okvira za formuliranje poslovne strategije. Imidž je jedna od tih neopipljivih imovina.

imidz filip cvitic

Pozitivan i snažan imidž značajno smanjuje rizik poduzeća u njegovom poslovanju, te smanjuje mogućnost kojim dioničari percipiraju poduzeće kao rizično. Osim toga, imidž služi kao zaštitni mehanizam od rizika za korisnike koji vode većem postkupovnom i postkorištenom zadovoljstvu. Da bi se postalo poznat po nečemu, važno je fokusirati se na neko područje i pokušati u tome postati najbolji što se može. Naravno, ne može se odmah postati ekspert u tome, ali korisno je da se svima kaže u čemu se želi postati najbolji, na čemu se radi, gdje je vaš fokus.

Ako je to nešto korisno za druge i nešto što će vaša okolina prepoznati kao vašu realnu ambiciju, prvo ćete dobiti malo prilika iz svoje najbliže okoline. Ako ćete ih iskoristiti, otvorit će vam put za nove, sve veće i veće prilike. Ovo vrijedi bilo da se radi o prodaji vaših vještina, vašeg znanja, proizvoda, usluge ili projekta.

Filip Cvitić

Filip Cvitić je doktor tehničkih znanosti u znanstvenom polju grafičke tehnologije, a po struci grafički dizajner. Radi aktivno u struci dizajna i do sada je surađivao s preko 100 poduzeća na projektima dizajna. Sudjeluje u stvaranju projekta FABULA CROATICA kao njezin glasnogovornik na kojem se pomoću dizajna stvaraju proizvodi i usluge modernizacijom kulturne baštine.

Logirajte se

Registracija korisnika

Polaznici naših edukacija već su registrirani.
Kako biste dobili lozinku, koristite opciju "Zaboravili ste lozinku?"

Zaboravljena lozinka

Unesite vašu email adresu. Zaprimit ćete link za postavljanje nove lozinke.

Morate biti prijavljeni.

Ožujak
Siječanj
Veljača
Ožujak
Travanj
Svibanj
Lipanj
Srpanj
Kolovoz
Rujan
Listopad
Studeni
Prosinac
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
NedPonUtoSriČetPetSub
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00