Što bi sve trebali znati prije pokretanja bloga?
Svi se želimo kreativno izraziti na određeni način, a blog je odlična platforma za to. Blog generalno nije teško pokrenuti, ali održavanje nije toliko jednostavno. Prvo morate razmisliti o čemu bi se najviše voljeli izražavati. Kada to shvatite, možete početi sakupljati materijale za svoj prvi blog post.
Priprema pred pripremu
Prije nego što se odlučite napraviti sve tehničke korake kod otvaranja bloga, probajte na svom računalu u programu za obradu teksta napisati 5-10 blogova. Uzmite si koliko god trebate vremena i nemojte žuriti. Blogovi moraju biti kvalitetni, smisleno napisani i oblikovani. Nemojte nikad razmišljati kako nemate dovoljno vremena i da sve mora biti obavljeno u roku od nekoliko dana. Uzmite si ako treba i mjesec dana da sve dobro posložite i pripremite te onda krenite u akciju.
Kakav blog voditi
Nakon što ste napravili ove prve korake, potrebno je odlučiti koje i kakve fotografije i multimedijalne materijale ćete koristiti u svom blogu. Uvijek možete dodavati tuđe video sadržaje i fotografije s time da navodite autora. Sve ovisi o tome kakav tip bloga ćete raditi odnosno što vam je u fokusu.
Ako planirate napraviti recimo fashion blog, tada bi najbolje bilo da su vam fotografije što kvalitetnije pa i profesionalne. Zaposlite profesionalnog fotografa koji će napraviti photo session s vama ili zamolite nekog tko se bavi amaterskom fotografijom, za pomoć. Vizualni dio prezentacije je iznimno bitan za blog pa svakako pripazite da pratite jedan vizualni smjer za koji se odlučite.
Kada smo već kod Fashion blogera, pogledajte blog moje kolegice s kojom radim na Brendaonici– Morene Milevoj koja je nedavno osvježila izgled svog bloga My Fashion and Other Stuff.
Ako bi htjeli otvoriti kulinarski blog, stiliziranje hrane je najbitnije! Pogledajte kako izgleda blog Like chocolate blogerice Matejke Buča.
Za travel blog, nužna je dobra i jedinstvena priča. Fotografije ne moraju biti potpuno profesionalne, ali bitno je da prate priču koju ste prošli na svom putovanju. Pogledajte kako izgleda travel blog Ane Bakran koja voli putovati na egzotične destinacije.
Kakav god blog vodili ljude žele vidjeti vaš stav i čuti vašu priču tako da pazite da budete jedinstveni. Također morate biti korisni svojim čitateljima i nuditi im neku besplatnu dodatnu vrijednost. Nitko vas neće dugoročno čitati samo jer ste im simpatični.
Gdje pronaći inspiraciju za sadržaj
Ako ne znate kako započeti svoju prvu blog objavu, istražite teme koje su popularne na Googleu, a da vas zanimaju. Možete napraviti istraživanje najpopularnijih pojmova i tako dobiti inspiraciju. Često su traženi vodiči kako nešto napraviti pa to može biti vaša početna točka. Pitajte roditelje, prijatelje ili partnere što bi oni voljeli čitati na vašem blogu i tako možete također doći do ideja i tema o kojima bi pisali.
Kako osigurati dovoljno sadržaja
Prije nego što počnete pisati blog, sakupite dovoljno tema i ideja tako da uvijek imate o čemu pisati i nakon što objavite svojih prvih nekoliko objava. Zadajte si fiksno vrijeme objava primjerice svaki petak i napravite si mjesečni plan objava. Najbitnije je jednom kada otvorite blog konstantno ga nadopunjavate i redovito objavljivati sadržaj. Vaši budući čitatelji očekivat će redoviti sadržaj koji mogu dobiti od vas tako da bi bilo šteta da ostanu gladni vaših ideja i misli ;).
Hejteri i komentari
Budite spremni da ćete se susretati s raznim komentarima na vaše blog objave. Ljudi vole čitati tuđe tekstove i na to dodavati vlastita mišljenja i ideje. Neki će komentari biti pozitivni, ali bit će i hejtera. Iz tog razloga, bitno je ne uzimati previše k srcu negativne komentare i nastavite raditi ono što volite i želite. Jedino s pozitivnim razmišljanjem i čvrstim stavom možete dokazati ono što vi jeste. Nemojte ulaziti u nepotrebne rasprave jer ćete si tako uštedjeti živce. Zahvalite se za svaki komentar ili ako je skroz negativan, jednostavno ga ignorirajte.
Kako do čitatelja
Nužno je koristiti više kanala na kojima ćete dijeliti svoj sadržaj. U tome vam mogu pomoći vaš privatni Facebook profil, Facebook stranica i Facebook grupe koje su bliske sadržaju koji ćete objavljivati.
Postoji Facebook grupa Društveni mediji koja dotiče sve sfere društvenih mreža i sadržaja tako da u nju možete, ako vam je to tema, objaviti link i pozvati učlanjene osobe na čitanje vašeg sadržaja.
Instagram je također jako dobra društvena mreža koja vam može pomoći u promociji. Svakako objavite Instagram story o svom novom blogu i objavite u galeriji u obliku fotografije, videa ili boomeranga.
Iako Twitter nije toliko popularan u Hrvatskoj, ako imate dovoljno pratitelja svakako može biti koristan, samo pazite da ne spamate ljude.
U blog objave možete dodavati i YouTube video sadržaje pa tako možete napraviti kratki vlog koji će se nastavljati na sadržaj u tekstu. Vlog možete dijeliti također po društvenim mrežama, a u opis videa stavite link koji će voditi na vaš blog. Naravno i u videu spomenite da ste napravili blog na tu temu i koji se može pročitati klikom na link u opisu.
Ako imate otvoreni LinkedIn, prezentirajte svoj blog na njemu jer će to biti dodatna vrijednost koja bi vam mogla u budućnosti donijeti posao. LinkedIn ima i sam opciju bloga, tako da tu ukratko možete kopirati jedan mali dio sadržaja s bloga i pozvati pratitelje da nastave čitati klikom na link koji vodi na vaš blog.
Bitno je da iskoristite svaku društvenu mrežu koju već od prije koristite za promociju bilo da se radi o Pinterestu, Snapchatu ili nekoj drugoj mreži na kojoj imate publiku koju bi zanimao vaš sadržaj, nemojte se ustručavati promovirati ga.
Pokrenite se!
Bitno je da ako stvarno želite voditi blog budete odlučni i uložite dovoljno vremena i strpljenja u to. Ja se često vodim principom da je nešto dovoljno dobro za lansiranje odnosno da me nije sram sadržaja koji objavljujem. Perfekcionizam često bude prepreka lansiranju bilo kojeg projekta pa tako i ovog, nemojte dopustiti da upravlja vama. Na kraju vaš blog vam treba biti zabavan kako bi i čitatelji to prepoznali, a dobra zabava se može pretvoriti u odličan posao, naravno, ako ste dovoljno ustrajni. ?
Tomislav Pancirov
Završio je Marketing na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, a interes za oglašavanjem pokazuje još iz gimnazijskih dana. Karijera mu je u potpunosti fokusirana na digitalne kanale te je kroz zadnjih 7 godina radio komunikacijske strategije i oglasne kampanje za neke od najvećih klijenata u regiji. Piše blog tomislavpancirov.com koji pokriva teme digitalnog marketinga i modernog poslovanja.