Što bi sve trebali znati prije pokretanja bloga?

pokretanje bloga zicer plavi ured

Svi se želimo kreativno izraziti na određeni način, a blog je odlična platforma za to. Blog generalno nije teško pokrenuti, ali održavanje nije toliko jednostavno. Prvo morate razmisliti o čemu bi se najviše voljeli izražavati. Kada to shvatite, možete početi sakupljati materijale za svoj prvi blog post.

Priprema pred pripremu

Prije nego što se odlučite napraviti sve tehničke korake kod otvaranja bloga, probajte na svom računalu u programu za obradu teksta napisati 5-10 blogova. Uzmite si koliko god trebate vremena i nemojte žuriti. Blogovi moraju biti kvalitetni, smisleno napisani i oblikovani. Nemojte nikad razmišljati kako nemate dovoljno vremena i da sve mora biti obavljeno u roku od nekoliko dana. Uzmite si ako treba i mjesec dana da sve dobro posložite i pripremite te onda krenite u akciju.

Kakav blog voditi

Nakon što ste napravili ove prve korake, potrebno je odlučiti koje i kakve fotografije i multimedijalne materijale ćete koristiti u svom blogu. Uvijek možete dodavati tuđe video sadržaje i fotografije s time da navodite autora. Sve ovisi o tome kakav tip bloga ćete raditi odnosno što vam je u fokusu.

My Fashion and Other Stuff

Ako planirate napraviti recimo fashion blog, tada bi najbolje bilo da su vam fotografije što kvalitetnije pa i profesionalne. Zaposlite profesionalnog fotografa koji će napraviti photo session s vama ili zamolite nekog tko se bavi amaterskom fotografijom, za pomoć. Vizualni dio prezentacije je iznimno bitan za blog pa svakako pripazite da pratite jedan vizualni smjer za koji se odlučite.

Kada smo već kod Fashion blogera, pogledajte blog moje kolegice s kojom radim na Brendaonici– Morene Milevoj koja je nedavno osvježila izgled svog bloga My Fashion and Other Stuff.

Like chocolate - plavi ured

Ako bi htjeli otvoriti kulinarski blog, stiliziranje hrane je najbitnije! Pogledajte kako izgleda blog Like chocolate blogerice Matejke Buča.

Za travel blog, nužna je dobra i jedinstvena priča. Fotografije ne moraju biti potpuno profesionalne, ali bitno je da prate priču koju ste prošli na svom putovanju. Pogledajte kako izgleda travel blog Ane Bakran koja voli putovati na egzotične destinacije.

Ana-Bakran - Plavi ured

Kakav god blog vodili ljude žele vidjeti vaš stav i čuti vašu priču tako da pazite da budete jedinstveni. Također morate biti korisni svojim čitateljima i nuditi im neku besplatnu dodatnu vrijednost. Nitko vas neće dugoročno čitati samo jer ste im simpatični.

Gdje pronaći inspiraciju za sadržaj

Ako ne znate kako započeti svoju prvu blog objavu, istražite teme koje su popularne na Googleu, a da vas zanimaju. Možete napraviti istraživanje najpopularnijih pojmova i tako dobiti inspiraciju. Često su traženi vodiči kako nešto napraviti pa to može biti vaša početna točka. Pitajte roditelje, prijatelje ili partnere što bi oni voljeli čitati na vašem blogu i tako možete također doći do ideja i tema o kojima bi pisali.

Kako osigurati dovoljno sadržaja

Prije nego što počnete pisati blog, sakupite dovoljno tema i ideja tako da uvijek imate o čemu pisati i nakon što objavite svojih prvih nekoliko objava. Zadajte si fiksno vrijeme objava primjerice svaki petak i napravite si mjesečni plan objava. Najbitnije je jednom kada otvorite blog konstantno ga nadopunjavate i redovito objavljivati sadržaj. Vaši budući čitatelji očekivat će redoviti sadržaj koji mogu dobiti od vas tako da bi bilo šteta da ostanu gladni vaših ideja i misli ;).

Hejteri i komentari

Budite spremni da ćete se susretati s raznim komentarima na vaše blog objave. Ljudi vole čitati tuđe tekstove i na to dodavati vlastita mišljenja i ideje. Neki će komentari biti pozitivni, ali bit će i hejtera. Iz tog razloga, bitno je ne uzimati previše k srcu negativne komentare i nastavite raditi ono što volite i želite. Jedino s pozitivnim razmišljanjem i čvrstim stavom možete dokazati ono što vi jeste. Nemojte ulaziti u nepotrebne rasprave jer ćete si tako uštedjeti živce. Zahvalite se za svaki komentar ili ako je skroz negativan, jednostavno ga ignorirajte.

Kako do čitatelja

Nužno je koristiti više kanala na kojima ćete dijeliti svoj sadržaj. U tome vam mogu pomoći vaš privatni Facebook profil, Facebook stranica i Facebook grupe koje su bliske sadržaju koji ćete objavljivati.

Postoji Facebook grupa Društveni mediji  koja dotiče sve sfere društvenih mreža i sadržaja tako da u nju možete, ako vam je to tema, objaviti link i pozvati učlanjene osobe na čitanje vašeg sadržaja.

Instagram je također jako dobra društvena mreža koja vam može pomoći u promociji. Svakako objavite Instagram story o svom novom blogu i objavite u galeriji u obliku fotografije, videa ili boomeranga.

Iako Twitter nije toliko popularan u Hrvatskoj, ako imate dovoljno pratitelja svakako može biti koristan, samo pazite da ne spamate ljude.

U blog objave možete dodavati i YouTube video sadržaje pa tako možete napraviti kratki vlog koji će se nastavljati na sadržaj u tekstu. Vlog možete dijeliti također po društvenim mrežama, a u opis videa stavite link koji će voditi na vaš blog. Naravno i u videu spomenite da ste napravili blog na tu temu i koji se može pročitati klikom na link u opisu.

Ako imate otvoreni LinkedIn, prezentirajte svoj blog na njemu jer će to biti dodatna vrijednost koja bi vam mogla u budućnosti donijeti posao. LinkedIn ima i sam opciju bloga, tako da tu ukratko možete kopirati jedan mali dio sadržaja s bloga i pozvati pratitelje da nastave čitati klikom na link koji vodi na vaš blog.

Bitno je da iskoristite svaku društvenu mrežu koju već od prije koristite za promociju bilo da se radi o Pinterestu, Snapchatu ili nekoj drugoj mreži na kojoj imate publiku koju bi zanimao vaš sadržaj, nemojte se ustručavati promovirati ga.

Pokrenite se!

Bitno je da ako stvarno želite voditi blog budete odlučni i uložite dovoljno vremena i strpljenja u to. Ja se često vodim principom da je nešto dovoljno dobro za lansiranje odnosno da me nije sram sadržaja koji objavljujem. Perfekcionizam često bude prepreka lansiranju bilo kojeg projekta pa tako i ovog, nemojte dopustiti da upravlja vama. Na kraju vaš blog vam treba biti zabavan kako bi i čitatelji to prepoznali, a dobra zabava se može pretvoriti u odličan posao, naravno, ako ste dovoljno ustrajni. ?

Tomislav Pancirov

Završio je Marketing na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, a interes za oglašavanjem pokazuje još iz gimnazijskih dana. Karijera mu je u potpunosti fokusirana na digitalne kanale te je kroz zadnjih 7 godina radio komunikacijske strategije i oglasne kampanje za neke od najvećih klijenata u regiji. Piše blog tomislavpancirov.com koji pokriva teme digitalnog marketinga i modernog poslovanja.

Logirajte se

Registracija korisnika

Polaznici naših edukacija već su registrirani.
Kako biste dobili lozinku, koristite opciju "Zaboravili ste lozinku?"

Zaboravljena lozinka

Unesite vašu email adresu. Zaprimit ćete link za postavljanje nove lozinke.

Morate biti prijavljeni.

Ožujak
Siječanj
Veljača
Ožujak
Travanj
Svibanj
Lipanj
Srpanj
Kolovoz
Rujan
Listopad
Studeni
Prosinac
2025
1950
1951
1952
1953
1954
1955
1956
1957
1958
1959
1960
1961
1962
1963
1964
1965
1966
1967
1968
1969
1970
1971
1972
1973
1974
1975
1976
1977
1978
1979
1980
1981
1982
1983
1984
1985
1986
1987
1988
1989
1990
1991
1992
1993
1994
1995
1996
1997
1998
1999
2000
2001
2002
2003
2004
2005
2006
2007
2008
2009
2010
2011
2012
2013
2014
2015
2016
2017
2018
2019
2020
2021
2022
2023
2024
2025
2026
2027
2028
2029
2030
2031
2032
2033
2034
2035
2036
2037
2038
2039
2040
2041
2042
2043
2044
2045
2046
2047
2048
2049
2050
NedPonUtoSriČetPetSub
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00