Važnost poslovnog plana
Poslovni plan važan je pisani dokument koji sadrži detaljnu analizu o ulaganju u posao, o budućim rezultatima poslovanja, te o moguća rješenja za potencijalne rizike koji se mogu stvoriti s vremenom.
Osim što predstavlja temelji dokument u poslovanju, poslovni plan važan je i zbog samog poduzetnika te zahtjeva okoline kao što su banke, fondovi, poslovni partneri i mnogi drugi.
Poduzetnici iz nepotrebnih razloga znaju mnogo zakomplicirati izradu vlastitog poslovnog plana. U principu poslovni plan treba biti lako čitljiv i razumljiv, orijentiran na tržište i da ima jasnu i uvjerljivu razvojnu viziju.
objasnio je polaznicima predavač Ozren Hudina.
Rijetko tko može utvrditi i unaprijed predvidjeti događanja u poslu, ali to nije razlog da se sve prepusti slučaju. Potrebno je zapisati svoje ciljeve kroz koje su naši polaznici prošli u praktičnom dijelu seminara.
Kroz opsežno predavanje naši polaznici prošli su kroz temeljne elemente koje treba imati svaki poslovni plan:
- temeljni podaci o poduzetniku- čime se bavi, vlasnička struktura, podaci iz zadnjih financijskih izvješća;
- prikaz proizvoda i usluga- s čime je poduzetnik zastupljen na tržištu (novi proizvodi ili modifikacije), patenti, franšize i sl.;
- analiza prodajnog tržišta i konkurencija– približan opseg cjelokupnog tržišta u djelatnosti kojom se poduzetnik bavi, udjel u tržištu, opis najvažnijih konkurenata (treba istaknuti prednosti i nedostatke u odnosu na konkurenciju, poželjno istaknuti razvojne trendove u gospodarskoj djelatnosti jer je za bankare jako bitna procjena što će biti s dotičnom gospodarskom granom u budućnosti);
- marketing strategija- na koji tržišni segment poduzetnik cilja, način oglašavanja, troškovi oglašavanja i politika cijena;
- proizvodnja i distribucija- tehnički potencijal i sposobnost poduzetnika, udovoljavanje propisanim standardima, način distribucije, servis i briga o kupcima;
- financije- ulaganja i izvori sredstava, očekivani poslovni rezultati;
- podaci o menadžerskom timu- kvalitetni menadžeri su jamstvo uspjeha.
S obzirom da je poslovni plan poprilično zahtjevan, ali i važan dokument za poslovanje, ovo predavanje je bilo iznimno korisno. Predavač nam je pokazao velik broj primjera iz prakse što će nam koristiti u razradi vlastitih poslovnih aktivnosti.
objasnila nam je polaznica Ivana Marinić.