Uz istraživanje do konkurentne pozicije na tržištu
Da biste opstali na tržištu, morate pratiti najnovije trendove, ali i potrebe potrošača. Na današnjem predavanju Istraživanjem i analizom do potrošača, predavačica Nada Finderle polaznicima je dala ključne savjete o pravovremenom raspolaganju kvalitetnim podacima o tržištu.
Koja je vaša pozicija na tržištu u odnosu na konkurenciju?
Jako je važno spoznati vlastitu poziciju na tržištu kako biste mogli konkurirati i svojim kupcima ponuditi najkvalitetnije i najpovoljnije proizvode na tržištu.
Kako biste se pozicionirali na tržište, morate si odgovoriti na nekoliko pitanja:
- Koliko je veliko tržište – koliko napredujete vi, a koliko konkurencija, rastete li u skladu s tržištem?
- Jeste li dostupni – u ‘pravim’ trgovačkim lancima i prodajnim mjestima, u dovoljnom broju trgovina ili tamo gdje vas potrošači žele i očekuju?
- Imate li konkurentnu cijenu – osnovnih proizvoda i prodajnih promocija?
- Imate li dovoljnu paletu proizvoda i usluga – širina ponude (vrste proizvoda, veličine pakiranja)?
Brendovi, napominje Nada, trebaju biti prisutni tamo gdje su potrošači:
Dok brendovi spavaju, njihovi potrošači pričaju priče kakve god žele, zato morate kroz analizu detektirati gdje nastaje problem.
Kada detektirate problem, morate spoznati što zapravo želite postići te naći način da do toga i dođete. Kroz plan aktivnosti odredite tko će, kada i kako to napraviti i na samom kraju, kako ćete mjeriti uspjeh. Današnje tržište uključuje nove aspekte koje morate uzeti u obzir prilikom izlaska na tržište. Osim same konkurencije, važno je voditi brigu o prodajnom mjestu, oglašivačima, potrošačima, ali i medijima koji vam uvelike mogu pomoći ako ih znate iskoristiti.
Digitalni marketing daje rezultate, ali samo ako je komunikacija s potrošačima osobna, relevantna i u pravo vrijeme,
naglasila je predavačica. Evo i dojmova polaznice Karoline Benasić:
Iznimno sam zadovoljna predavanjem Nade Finderle jer nam je na jednostavan i razumljiv način ukazala na važnost poznavanja tržišta, tj. kako istraživanjem i analizom tržišta doći do potrošača. U svom se predavanju dotakla i drugih, za uspješno poslovanje, nezaobilaznih područja kao što su marketing i prodaja te na taj način zaokružila svoje predavanje o suvremenom poslovanju. Također je ukazala na važnost analize, ne samo potencijalnih potrošača i kupaca, nego i konkurencije. Svoje predavanje obogatila je nizom praktičnih primjera te potaknula interakciju cijele grupe. Razmjenom iskustava i informacija svi smo mogli puno toga naučiti!