Uz 10 koraka do ciljanog tržišta
Mikro, mali i srednji poduzetnici često griješe kada određuju svoje ciljano tržište jer se u početku poslovanja ne fokusiraju na najvažnije segmente. Važno je upoznati ciljano tržište, s kojim problemima se tržište suočava, koje izazove očekuje itd.
Donosimo vam 10 koraka koje trebate napraviti kako biste došli do što boljeg i konkretnijeg ciljanog tržišta.
- Izazovite vlastite pretpostavke
Prvi koraci u analizi ciljanog tržišta su najvažniji jer mogu pomoći da redefinirate sve što ste prethodno imali u planu. Nikada nemojte pretpostavljati! Zašto? Recimo da ste se odlučili za ciljano tržište žena srednje dobi, a putem su vam se promijenile glavne poruke koje ste odlučili odaslati. Nemojte ništa uzimati zdravo za gotovo jer su promjene konstantne. Činjenica je da je tržište vrlo dinamična kategorija i kontinuirano se mijenja. Odbacite pretpostavke i potkrijepite ih istraživanjima. - Učite iz tuđih primjera
Tuđa iskustva mogu biti izvrsna početna faza vašeg istraživanja na koju se trebate osloniti. Pročitajte neke studije slučaja, primjere istraživanja, opća izvješća o tržištima, statističke podatke, ponekad i sociološka istraživanja, te sve što se potencijalno veže za vašu djelatnost. Prikupite što više podataka, filtrirajte ih i upotrijebite za vlastito planiranje. Koje sve tehnike istraživanja možete primijeniti pisali smo u jednom od naših prethodnih članaka. - Personalizirajte kupca
Nakon što ste prikupili dovoljno činjeničnih podataka i formirali konkretne zaključke, vrijeme je da personalizirate kupca/korisnika. Kupac/korisnik je u prvom redu zamišljena osoba koja ima karakteristike prosječnog člana vašeg ciljanog tržišta. Uključite u to primarne podatke poput: spol, dob, stupanj obrazovanja, te sekundarne podatke poput: interes, temperament, preferencije itd.
- Napravite veliki broj kvantitativnih istraživanja
Vrijeme je da provjerite prve pretpostavke koje ste imali kroz širi spektar istraživanja. Počnite s većim brojem kvantitativnih istraživanja koja pokrivaju najširi presjek potencijalne publike. Postavite veći broj izbora odgovora na pitanja koja ste postavili u istraživanju kako biste imali konkretne statističke podatke o navikama vaših kupaca/korisnika. - Napravite i nekoliko manjih kvalitativnih istraživanja
Upotpunite svoja kvantitativna istraživanje s kvalitativnim istraživanjima – na taj ćete način dobit detaljniji uvid u psihologiju ponašanja svoje publike. U kvalitativna istraživanja uključite manji broj sudionika tj. ciljanih skupina, te koristite otvorena pitanja kako biste dobili odgovore koje možete dalje analizirati. - Istražite konkurenciju
Vaša konkurencija je vjerojatno napravila određena istraživanja koja su primijenili u svojim aktivnostima. Ukoliko ciljaju na isto tržište kao i vi, promatrajte njihova rješenja i učite iz njihovih primjera oglašavanja. Također, tražite i načine kako se razlikovati od njih. - Pogledajte ostale popularne proizvode ili usluge
Potražite proizvode i usluge koje vaša ciljana publika već koristi – koji možda nisu ni vezani za vašu djelatnost. Kako se ti brandovi pozicioniraju? Koje vrste poruka oni koriste? - Osluškujte javnost
Koristite sve moguće alate s kojima možete doći do tuđih mišljenja i komenatra. Koje su teme u trendu? S kim su najčešće u interakciji i zašto? Najpopularniji i najpovoljniji alati svakako su iz svijeta digitalnog oglašavanja poput društvenih mreža, blogova, foruma i slično. - Ispitajte interakciju
Ukoliko koristite alate digitalnog marketinga, svakako morate ispitati interakciju s korisnicima uz alate koje ima Google. Uz Google Analytics možete ispitati ponašanje korisnika na web-lokaciji. Procijenite koliko je osoba u interakciji s vašom ponudom: Jeste li dobili puno komentara na blogu? Koje dane imate najviše posjeta na stranici?
Koristite te podatke kako biste doveli svoj pristup do što ljepše i bolje razine komuniciranja. - Napravite prostora za rast
Najvjerojatnije nećete moći savršeno razumjeti ciljano tržište pa čak i ako u nekom trenutku to možda uspijete, vaše tržište će se nastaviti mijenjati. Dopustite u svojoj strategiji nekakav tzv. prostor za disanje, te uvijek pokušavajte maksimalno razumjeti potrebe tržišta.
Niti jedna od ovih metoda ne mogu, same po sebi, dati savršenu sliku “prosječnog” kupca. Populacije su previše raznolike i previše nepredvidljive za bilo koji skup pretpostavki koje imate.
Umjesto toga, potrebno je prikupiti brojne rezultate iz više izvora i spojiti ih u jednu sveobuhvatnu viziju. S vremenom ćete biti u mogućnosti bolje oblikovati sav sadržaj koji stvarate za svoje tržište – od blogova do naslova pa čak i poziva na akciju.
Izvor: Entrepreneur.com