Utjecaj čimbenika i strateških ciljeva pri određivanju cijena
Zašto je potrebna kalkulacija cijena i koja je njezina zadaća? Odgovore na ta pitanja dala nam je u protekla dva dana Dubravka Lacić na edukaciji Kalkulacija cijene.
Kalkulacija cijene je ključna da biste mogli donositi poslovne odluke, a ona obuhvaća sve troškove i pravilno ih raspoređuje.
Utjecaj čimbenika i strateških ciljeva pri određivanju cijena
Postoje brojni čimbenici koji utječu na cijenu naših proizvoda i usluga. Dok na neke možemo izravno utjecati, postoje čimbenici koje mi ne možemo promijeniti, ali im se možemo prilagođavati.
Čimbenici utjecaja:
- unutarnji: naši troškovi, profitni ciljevi, plan rasta i razvoja poduzeća,
- vanjski: konkurencija, zakonodavstvo, kupci, tržišne promjene, tehnologije.
Strateški ciljevi koji utječu na cijenu:
- opstanak,
- maksimizacija trenutne dobiti,
- maksimizacija tržišnog udjela,
- vodstvo u kvaliteti.
Polaznici su tijekom edukacije imali priliku kroz puno primjera spoznati važnost kalkulacije cijene, čemu je posvjedočila i Mia Hering, polaznica edukacije:
Edukacija “Kalkulacija cijene” je ispunila moja očekivanja, s obzirom na naziv, ništa spektakularno, ali vrlo korisno! Sadržajna je i logično strukturirana, a predstavljeni proračuni su potkrijepljeni praktičnim primjerima i iskoristivim popratnim materijalima u digitalnom obliku.