Upravljanjem odnosima s javnošću do dobrog publiciteta
Mali poduzetnici često u potpunosti samostalno obavljaju aktivnosti vezane uz marketinšku komunikaciju i promociju vlastite djelatnosti. Odnosi s javnošću predstavljaju bitan segment marketinških aktivnosti. Na predavanju Osnove odnosa s javnošću, Hana Klain, predavačica, stručnjakinja i savjetnica za odnose s javnošću približila je ovu kompleksnu tematiku našim polaznicima.
Kako bi komunikaciju učinili što uspješnijom trebali bi:
- pažljivo slušati i gledati sugovornika
- doista čuti što nam se govori
- usavršiti diplomatske vještine
- povećati entuzijazam i fleksibilnost
- biti uvjerljivi u komuniciranju
- izbjegavati najčešću pogrešku – nikada ne nuditi prije no što čujete što klijent traži.
Marketing i PR – kao sastavni elementi integrirane marketinške komunikacije često se percipiraju kao sinonimi. Kako bi „razbili“ predrasudu i naučili razliku, polaznici su detaljnije upoznati s oba termina.
Marketing je usko vezan uz prodaju te koristi alate koji su drukčiji od PR alata. On je skup kontroliranih, najčešće plaćenih aktivnosti kroz koje tvrtka putem oglasa, letaka, jumbo plakata, internet oglasa i drugih kanala nastoji plasirati svoju poruku i privući klijente.
S druge strane, PR nije prodajni alat, njega nije moguće kontrolirati te ima ogroman utjecaj na izgradnju imidža nekog branda, osobe ili tvrtke.
Imidž definiramo kao sliku koju javnost o nama stvara na temelju prikupljenih informacija putem svega što tvrtka čini i izjavljuje.
Kako bi poduzetnik svojoj tvrtki bio najbolji PR primarno je:
- Dobro upoznati sebe
- Dobro upoznati svoje ciljne javnosti
- Promisliti kako biti poseban i drugačiji te kako stvoriti emociju.
Priopćenja za medije jedan su od elementarnih alata odnosa s javnošću te predstavljaju način na koji se tvrtka ili pojedinac obraćaju medijima. Kroz ovu radionicu polaznici su upoznati sa svim detaljima vezanim uz izradu kvalitetnog priopćenja.
Dobro sročeno priopćenje svakako treba odgovoriti na pitanja: tko, što, kada, gdje, kako i zašto? Nužno je voditi računa i o strukturi priopćenja.
Priopćenje treba strukturirati redom:
- naslov
- podnaslov
- prvi odlomak – uvod kroz koji navodimo najvažnije informacije
- drugi odlomak – dodatne proširene informacije
- nastavak – izjave (direktora, sudionika) i manje važne informacije
- zaključak s navedenim kontaktima osoba zaduženih za komunikaciju.
Vježbom se informacije najbolje usvajaju i najdulje pamte. U skladu s tim, naši polaznici su sami sastavili svoja priopćenja te ih prezentirali ostalim poduzetnicima. Sudeći prema pročitanim priopćenjima, naše poduzetnike čeka perspektivna budućnost u odnosima s medijima.
O dojmovima s edukacije za polaznica Lidija Mihalj kazala je:
Bilo je super, predavačica je bila odlična, a i pohvalila mi je priopćenje za moj budući proizvod što mi je osobito drago!”.