Uloga strategije sadržaja u web strategiji
Prije tehničke izvedbe web stranice, potrebno je osmisliti njenu web strategiju. Web strategija je proces iteracija koji definira smjer web stranice ili web proizvoda, a kako je osmisliti na način da postiže ciljeve našeg poslovanja, učili smo od Bora Dizdara.
Općenito, strategija je plan kako usmjeriti svoje napore i koje korake poduzeti kako bi ostvarili zadane ciljeve. Ona je, dakle, definiranje specifičnih koraka koji će nas odvesti od mjesta na kojem smo sada do mjesta na kojem želimo biti u određenom vremenu.
U web strategiji je od izuzetne važnosti strategija sadržaja. Ona je plan za stvaranje, objavljivanje i upravljanje korisnim sadržajem na web stranici. Njen zadatak je planiranje na koji način i kako će se sadržaj pojavljivati na više mjesta, često i u različita vremena i pri tome dospjeti do korisnika.
Kako napraviti strategiju sadržaja?
Tijekom predavanja Bor je našim korisnicima dao smjernice za kreiranje web strategije:
- Navedite svoje ciljeve – Koji su ciljevi vaše organizacije? Kako vas sadržaj treba približiti krajnjem cilju?
- Definirajte svoju publiku – Kome je namijenjen vaš sadržaj? Koje su njihove želje i potrebe? Kako vaš sadržaj ispunjava te potrebe?
- Gdje će zaživjeti vaš sadržaj? – Kakav sadržaj stvarate? Koje ćete platforme koristiti za hostiranje tog sadržaja? Uzmite u obzir mjesta gdje vaša publika dolazi do sadržaja i vrste sadržaja u kojima uživaju!
Definirajte svoje uredničke i vizualne standarde – Kakav glas vaša organizacija koristi za komunikaciju? Koliko ćete biti formalni? Napravite stilski vodič za svoje postove.- Pojedinosti o sadržaju – Od začeća do stvaranja, objavljivanja i promocije napravite brzi dijagram toka s detaljnim detaljima vašeg procesa proizvodnje sadržaja
- Definirajte strategiju distribucije – Kako i kada promovirati postove? Kako ćete još dodatno involvirati svoju publiku?
- Budite konkretni o mjerenju uspjeha – Koje ćete ključne pokazatelje uspješnosti (KPI) pratiti? Koliko često? Što će vaš tim, ako je potrebno, učiniti za postizanje boljih rezultata?
- Kako ćete dugoročno održati svoju strategiju? – Razmislite o tome kako će vaša strategija sadržaja djelovati kroz duže vremensko razdoblje. Kako ćete učinkovito rasti i zadržati nadzor?
Vrlo korisne informacije i savjeti za svakoga tko kreće u izradu svoje web stranice ili želi unaprijediti strategiju postojeće. I naravno, super predavač!”,
komentirala je polaznica Jelena Gmajnički.