Za učinkovitu komunikaciju postavljajte sugovorniku pitanja!
Svi mi komuniciramo svakodnevno, no samo rijetki od nas znaju učinkovito komunicirati. Kako bi poboljšali svoje komunikacijske vještine, naši su poduzetnici protekla dva dana radili s Aljošom Conjarom upravo na njima.
Promatrajte jedan razgovor svojih ukućana ili prijatelja. Mi uopće ne slušamo svoje sugovornike, mi samo govorimo ono što je nama u glavi. Međutim, za dvosmjernu komunikaciju potrebno je slušanje drugih sudionika”,
razjasnio je Aljoša na predavanju.
U razgovoru je često važnije slušati sugovornika i postavljati mu kvalitetna pitanja od samog govora s naše strane. Zato Aljoša daje dva savjeta:
- Prije razgovora razmislite koja je svrha i cilj razgovora.
- Dobro vođenje razgovora zapravo je vještina postavljanja kvalitetnih pitanja.
Što postižemo pitanjima?
Pitanja nam pri komunikaciji pomažu u više aspekata:
- pitanjima otkrivamo sugovornikove želje i potrebe,
- pitanjima postižemo bolji odnos,
- pitanjima izbjegavamo pogreške,
- pitanjima vodimo razgovor u željenom smjeru,
- pitanjima uvjeravamo jače nego tvrdnjama,
- pitanjima izbjegavamo otpor kod sugovornika,
- pitanjima navodimo sugovornika da progovori,
- pitanjima izbjegavamo vlastiti monolog.
Zato, da biste poboljšali svoje komunikacijske vještine, počnite s aktivnim slušanjem i postavljanjem pravih pitanja.
Osoba sam koja voli uvijek nadograđivati svoje znanje i vještine. Komunikacija je nužna u privatnom i poslovnom životu, stoga smatram da je ova edukacija hvale vrijedna za moj osobni i poslovni napredak!”,
komentirao je Bojan Kovačević, polaznik ove edukacije.