Trikovi za učinkovitu maloprodaju
U maloprodaji sudjelujemo svakodnevno – bilo kao kupac, bilo kao prodavač. Ipak, trgovine su rijetko namještene na način da adekvatno prezentiraju svoj asortiman ili da odgovaraju kupčevim potrebama. Zato nam je Ana Brajković na edukaciji Učinkovita maloprodaja otkrila mnoge trikove kako pospješiti maloprodaju.
Prodaja nije tlačenje! Ali kao prodavač trebate saznati zašto je osoba do vas došla, što ona voli! I najbitnije – prodaja se zasniva na povjerenju!”,
započela je Ana predavanje.
Kako razmjestiti artikle po trgovini?
Prvi kontakt kupac s trgovinom ima kada prolazi pored izloga i on traje 3-7 sekundi. On treba zainteresirati kupce i potaknuti ih da uđu u prodavaonicu, zato valja mijenjati izlog barem jednom u 2 tjedna.
Kada kupac uđe u trgovinu, važe sljedeća pravila:
- Bitno je kupcima ne raditi puno prepreka!
- U ulaznoj zoni oduševite bojama!
- Kupci se kreću suprotno od kazaljke na satu, stoga tome prilagodite dućan!
- Kupci ne vole uzimati robu iz kuteva – nikad ne stavljajte dragocjenu robu u kuteve!
- Bolja roba bi trebala biti bolje osvjetljena!
- Akcijske artikle stavljajte na kraj!
- Između prolaza idealno je 120 cm razmaka!
- Puštajte ugodnu glazbu – ako je glazba odgovarajuća, kupac u dućanu provede 9 minuta duže i potroši 100kn više!
Cilj svih ovih smjernica je da kupcu bude što ugodnije kako bi se on što duže zadržao u dućanu. No ipak, Ana zaključuje kako je najbolja prodavaonica ona u kojoj rade zadovoljni i ugodni ljudi.
Puno konkretnih i korisnih informacija, a predavačica je sve to vrlo jednostavno i kvalitetno predstavila!”,
podijelila je svoje dojmove Elizabeta Salapić, polaznica edukacije.