Timskim radom i poslovnim platnom do pravog poslovnog modela
Poduzetnici često kreću u poslovni pothvat bez objektivne ideje o svojim kupcima i bez preciziranog poslovnog modela. Na drugom modulu specijalističke edukacije “Business Canvas – ispitaj svoju ideju” Stjepan Srhoj (SEECEL) i Tomislav Krišto (Štreberaj) pomogli su polaznicima seminara, među kojima su bili i Startup Factory Zagreb timovi, razviti poslovni model.
Razvoj proizvoda traži mnogo uloženog truda i vremena. No česta greška mnogih poduzetnika, kao i startupa, jest što su previše fokusirani na proizvod, dok zanemaruju segment kupca. Posljedica toga jest razočaranje jer ispada da kupci nisu shvatili bit proizvoda na način na koji je to shvatio startup ili poduzetnik.
Kako bi se smanjili takvi rizici, predavači savjetuju prvo otkriti tko su nam kupci, napraviti analizu njihovih potreba, zatim stvoriti svoje kupce i tek onda izgraditi svoje poduzeće s odgovarajućim poslovnim modelom. Poslovni model opisuje sve elemente poduzeća potrebne da se stekne profit.
Ti elementi najlakše se mogu analizirati pomoću platna poslovnog modela. Ono služi da se sistematičnije opiše, izazove, dizajnira i osmisli poslovni model.
Na seminaru su, osim redovnih polaznika, bili prisutni predstavnici Startup Factory Zagreb timova FREEWA, Holy i Run Zagreb. Svi polaznici su na temelju poslovnog platna izložili svoj poslovni model na što su dobili povratnu informaciju i savjete predavača, ali i ostalih polaznika.
Sandra Bortek, članica Run Zagreb tima, o seminaru je zaključila:
Odličan interaktivan seminar na kojem Business Canvas model poprima drugu dimenziju i postaje živo platno. Slušajući modele i planove kolega i sama sam dobila neke nove ideje za Run Zagreb projekt. I ne samo to – rješavamo zajedno probleme naših budućih korisnika!”.