Testirajte svoju ideju uz pomoć poslovnog platna!
Mnogi poduzetnici često se upuštaju u poslovni pothvat bez objektivne ideje o svojim kupcima, već na temelju svojih pretpostavki koje ne moraju uvijek biti točne. Na specijalističkoj edukaciji “Business Canvas – ispitaj svoju ideju” Stjepan Srhoj (SEECEL) i Tomislav Krišto (Štreberaj) objasnili su polaznicima metodologiju razvoja kupca na primjeru tvrtke Štreberaj.
U razvoj većine proizvoda uloženo je mnogo truda i vremena. Nakon toliko uloženog, poduzetnici često misle da će njihov proizvod ili usluga, kad ga lansiraju, biti najveći hit na tržištu i pritom zanemaruju istraživanje kupaca. No onda nakon ulaska na tržište slijedi razočaranje – poduzetnikova vizija i stvarnost ispadaju dvije različite stvari. Predavači ističu:
Ideja nije poduzeće! Ona je samo jedna od mnogo hipoteza!”
Da bi se smanjili takvi rizici, potrebno je prvo otkriti tko su nam kupci, napraviti analizu njihovih potreba, zatim stvoriti svoje kupce i tek onda izgraditi svoje poduzeće s odgovarajućim poslovnim modelom.
Poslovni model opisuje sve elemente poduzeća potrebne da se stekne profit. No, koji su to elementi? Rješenje za to jest platno poslovnog modela. Ono služi da se sistematičnije opiše, izazove, dizajnira i osmisli poslovni model, a sastoji se od sljedećih sastavnica:
- Ključni partneri
- Ključne aktivnosti
- Ključni resursi
- Prijedlog vrijednosti
- Odnosi s kupcima
- Kanali
- Segment kupca
- Struktura troškova
- Izvori prihoda.
Bilo je super, bilo je ugodno, predavači su bili zanimljivi i super je vidjeti mlade ljude kako se bave kreativno poduzetništvom koje inače zna biti malo dosadno!”
– istaknula je Mirjana Baranić, polaznica edukacije.