Temeljni pojmovi u naplati potraživanja
Problem naplate potraživanja većina poduzetnika navodi kao jedan od ključnih problema tekućeg poslovanja. Tko sve sudjeluje u tom procesu, kako on izgleda i kako zaštititi svoja potraživanja prilikom ugovaranja posla, saznali smo od Ozrena Hudine na edukaciji Učinkovita naplata potraživanja.
U procesu ugovaranja posla i naplate potraživanja sudjeluje više strana. To su najčešće poduzetnik i klijent, no mogući su i drugi posrednici. U nastavku razjašnjavamo temeljne pojmove i uloge u ovom procesu.
Koji su temeljni pojmovi u naplati potraživanja?
Kako bi naši polaznici u potpunosti shvatili proces naplate potraživanja, Ozren je prvo razjasnio temeljne pojmove:
- Potraživanje – imovinsko pravni odnos u kojemu vjerovnik odnosno tražitelj stječe pravo, prema dužniku, da ostvari određenu korist po osnovi prodaje učinaka. + Korist se može ostvariti naplatom potraživanja, najčešće u novcu, ali i u nekom drugom nenovčanom obliku imovine (stvari) ili pružanjem usluge (činidba). Skraćeno, potraživanje je novac što ga netko duguje kompaniji, ali ga ona još nije primila.
- Vjerovnik ili potražitelj – osoba u imovinsko-pravnom odnosu koja ima pravo na naplatu.
- Dužnik – osoba u imovinsko-pravnom odnosu koja ima obvezu vraćanja duga.
- Vjerodostojna isprava – isprava na kojoj se temelji potraživanje, a to može biti faktura (račun), blagajnička isplatnica za predujam (za službeni put, za nabavke u gotovini…) i slično.
Nakon razjašnjavanja temeljnih pojmova, polaznici su kroz ovu edukaciju prošli kroz sve faze naplate potraživanja, uz Ozrenove savjete kako se ponašati u svakoj od njih.
Gospodin Hudina je stvarno stručno obavio predavanje s puno anegdota i ekstra informacija iz svoje karijere i iskustva!”,
komentirao je Juraj Pejnović, polaznik ovog predavanja.