Koji su temeljni elementi poslovnog plana?
Prije početka poslovanja ili traženja financiranja, poželjno je da poduzetnik ima poslovni plan. Kako ga adekvatno napisati i pritom uračunati sve financijske i tržišne parametre, učili su naši polaznici na edukaciji Izrada poslovnog plana poduzetnika koju je vodio Dragan Kopecki.
Planiranje je promišljanje o budućnosti poduzetničkog pothvata s ciljem donošenja odluke kamo se želi stići, kako doći do cilja i što učiniti da se umanje rizici. Zato je poslovni plan temeljni dokument poslovanja za svakog poduzetnika.
Poslovni plan izdvaja izgledne poslovne mogućnosti te objašnjava način na koji ih poduzetnici namjeravaju realizirati. Sastoji se od 4 temeljna elementa u kojima se na koncizan način razrađuju svi čimbenici značajni za procjenu izvodljivosti i učinaka poduzetničkog pothvata:
- Poduzetnik i poslovna ideja – Koje su temeljne informacije o samom poduzetniku i njegovom poduzetničkom pothvatu? Koje je polazište ideje?
- Analiza okruženja – Kakvo je društveno i tržišno okruženje u trenutku kada poduzetnik stupa na tržište?
- Marketing plan – Kojim marketinškim strategijama će se koristiti poduzetnik kako bi se saznalo za njegov pothvat?
- Financijski plan – Koji su očekivani troškovi i prihodi budućeg poslovanja? Kakve su financijske projekcije?
Na kraju, poslovni plan je sredstvo za “prodaju” poslovne ideje drugima. Kako bi naši poduzetnici bolje shvatili materiju, u sklopu predavanja su radili na grupnim zadacima te na taj način usvojili potrebna znanja za izradu vlastitog poslovnog plana.
Praktičan rad se svidio i Marijanu Matiću, polazniku ove edukacije:
S ovom edukacijom sam prikupio važne informacije za realizaciju poslovnog plana!”.