Tehnike istraživanja tržišta
Tržište je vrlo dinamična kategorija i kontinuirano se mijenja se. Iz tog razloga vrlo ga je važno kontinuirano pratiti, istraživati i analizirati. Upravo je tijekom seminara Analiza tržišta, Brigita Prole polaznicima istaknula koji su segmenti važni u procesu istraživanja i analize.
Ključna pitanja koja se postavljaju na samom početku analize su:
- koliko je tržište?
- tko su kupci?
- tko je konkurencija?
Preuzimanje i/ili generiranje (novog) dijela tržišta također je izuzetno važno za uspjeh.
Postoji veliki broj tehnika za istraživanje tržišta, a najveći broj tvrtki koristi neke od ova dva načina:
Desk istraživanja su istraživanja tijekom kojih se prikupljaju sekundarni podaci, a obuhvaćaju podatke:
- statistike iz izvora kao što su Državni zavod za statistiku, industrijske udruge, internet i ostali dostupni podaci,
- s interneta,
- iz raznih publikacija,
- iz objavljenih istraživanja,
- iz određenih kataloga.
Field istraživanja su ona istraživanja koja se rade na terenu (eng. riječ field označava polje, sferu) kao što su:
- intervjui,
- ankete,
- sajmovi,
- fokus grupe,
- konkurencija,
- paneli.
Najbolje je provesti kombiniranu tehniku istraživanja tako da desk istraživanja budu potkrijepljena podacima iz field istraživanja. Na taj način dobiva se bolja slika i bolji rezultat.
Odlična prezentacija! Doista stručno objašnjen veliki broj materijala u tako kratkom periodu.
izjavila je polaznica Magdalena Kantolić.