Superhost akademija – najbrži put do popunjenog apartmana!
Uložili ste značajna sredstva u objekt za iznajmljivanje, no niste zadovoljni rezultatima? Rješenje ima Miro Jelaska koji je svoje bogato iskustvo u korisničkoj podršci i iznajmljivanju apartmana ujedinio kroz obrt Prima Con. Jedan od zapaženijih Mirinih projekata jest i Superhost akademija kroz koju poučava male iznajmljivače poslovanju putem online platformi.
Ja sam Miro Jelaska i krajem travnja sam otvorio obrt za savjetovanje i usluge. Moje radno iskustvo je uglavnom bilo vezano za odjel korisničke podrške. Bio sam voditelj tima te voditelj odjela te prošao kroz sve jače telekome. Paralelno sam se bavio sam i iznajmljivanjem smještaja preko Airbnba”,
govori Miro koji je nakon skoro 20 godina rada odlučio svoje rukovodeće iskustvo iskoristiti za razvoj vlastitog posla:
Vidio sam priliku da pomognem iznajmljivačima koji žele unaprijediti svoje poslovanje sa savjetima i pružanjem usluga održavanja apartmana. Kombinacija u kojoj koristim svoje radno iskustvo u pružanju što boljeg korisničkog iskustva te iskustvo u djelatnosti pružanja smještaja gostima se činila zanimljivom i nešto što me istinski veselilo. Oduvijek sam volio pružati pomoć onima koji su to trebali, a na poslu sam razvio rukovoditeljske i prezentacijske vještine. Kombinirajući to s iskustvom u ugostiteljstvu rezultiralo je s vrlo zadovoljnim klijentima svog obrta koje sam do sada imao”.
Kako svoju Superhost akademiju pretvorio u stvarnost, Miro je odslušao našu Start-up akademiju te edukaciju vezanu uz paušalni obrt koje su mu dale temelje za pokretanje vlastitog poslovanja:
Zahvalan sam što sam imao prilike proći kroz te besplatne edukacije te preporučujem svima koji žele postati poduzetnici da se dobro pripreme i da odaberu nešto što misle da će im pomoći. Predavanja ne bi bila toliko uspješna da se predavači nisu maksimalno potrudili pomoći nam oko svih detalja. Znam da me čeka još dosta novih saznanja o sebi kao poduzetniku i lagao bih kada bih rekao da će biti lako, ali vjerujem da će vrijediti!”.
Mirin radni dan se uglavnom sastoji od odgovaranja na upite klijenata o svemu što ih interesira vezano za oglas ili pružanje usluge, a tu su i Facebook te Youtube stranica “Superhost akademija”, kao i Instagram profil superhost.mj.j na kojima redovito objavljuje koristan sadržaj za iznajmljivače.
Ove profile Miro je kreirao kako bi testirao tržište, a danas su mu oni prodajni kanali za većinu usluga koje nudi:
Kada sam krenuo s obrtom mogao sam konačno nuditi usluge i naplaćivati. Kreiram webinare gdje po definiranim temama organiziram Zoom radionicu. Prolazimo nove standarde kreiranja i ažuriranja oglasa te provjeravamo oglase polaznika s uputama za unapređenje.
Organiziram i individualne konzultacije gdje mi klijent pošalje link na svoj oglas za smještaj kojeg iznajmljuje i prolazimo stavku po stavku kako unaprijediti oglas i njihove ugostiteljske vještine. Od najsitnijih detalja poput kako je napisan opis smještaja u oglasu, do postavka cijena i uvjeta rezervacije. Također kreiram i vodim oglase te upravljam smještajima iznajmljivača”.
U svijetu iznajmljivača konkurencija je ogromna, a sezona kratka, ističe Miro, i zato je bitno da oglas bude napisan dobro i po najnovijim standardima:
Samo u Zagrebu je aktivno oko 2364 smještaja, a popunjenost je trenutno oko 64%. Prvo će se popuniti oni koji imaju napravljen oglas po najnovijim standardima, a potom oni koji ostanu slobodni, odnosno oni koji su ‘amaterski’ napisali oglas.
Tada iznajmljivači misle da su možda preskupi, pa kako vrijeme odmiče oni samo spuštaju cijenu, a oglas ne unaprjeđuju. Na kraju im je zarada puno manja od očekivanog, a troškovi održavanja su veliki i nezadovoljni su poslovanjem. Nerijetko i odustaju od iznajmljivanja”.
Upravo tu uskače naš Miro kojem je cilj pomoći iznajmljivačima da budu zadovoljniji svojim poslovanjem. Dobrom iznajmljivaču uvijek je fokus na gostu:
Kada je fokus usmjeren prema gostu, onda se bolje organizira poslovanje što dovodi do boljih rezultata. Mnogi u fokus stavljaju svoju nekretninu i njenu popunjenost te zanemaruju ugostiteljski aspekt posla. Za posljedicu gosti imaju loše iskustvo koje utječe na poslovanje, ali i na turističku sliku općenito.
Edukacija jako bitna i pozivam sve koji bi htjeli imati dobro poslovanje u pružanju usluge smještaja u obiteljskom objektu da mi se jave kako bi bili zadovoljni i kao iznajmljivači i kao domaćini!”.
Kako je sezona već krenula, Miro ima pune ruke posla, no uvijek postoji prostora za poboljšanje. Za sada mu se sviđa njegovo poduzetničko iskustvo koje opisuje riječima:
Dosadašnje iskustvo poduzetnika je jako lijepo i zanimljivo. Još sam novi i svaka prodaja je blagoslov. Poduzetništvo mi se sviđa jer ovisim isključivo o svom trudu i angažmanu. I kad ne ide kako treba, znam da treba zapeti još više i analizirati učinjeno da ispravim i poboljšam učinak. Vidjet ćemo za nekoliko mjeseci prave rezultate. Tko zna u kojem smjeru još sve može otići, ali to je ta poduzetnička avantura koju želim proći. Odgovornost je samo moja!”.
Foto: Miro Jelaska privatna arhiva, Unsplash