Stručna praksa u Plavom uredu
Osim što Plavi ured potiče poduzetništvo, tu smo da potaknemo mlade studente i studentice kako bi jednoga dana bili spremni i sami postati dijelom poduzetničkog svijeta. Martina Šomođi mlada je studentica ekonomije poduzetništva na VERNu koja je dobila priliku odraditi stručnu praksu u Plavom uredu. Nakon mjesec dana stručne prakse, donosimo vam njena iskustva u priči.
Kako i zašto Plavi ured?
Plavi ured odabrala sam prema preporukama profesorica Ćorić i Horvatinčić koje su analizirale moje snage, te ustanovile da bih se izvrsno uklopila u nešto manje poduzeće. Nakon razgovora s njima, profesorica Horvatinčić me uputila baš na Plavi ured. Plavi ured sam izabrala jer sam tijekom studiranja najviše preferirala kolegije vezane uz poduzetništvo i menadžment. Htjela sam iskoristit svoje znanje iz navedenih područja, a htjela sam i naučiti nešto novo od plavog tima koji je vrlo stručan i pristupačan.
Kako je bilo raditi u Plavom uredu?
Raditi u Plavom uredu bilo je u prvom redu jedno pozitivno iskustvo. Obavljajući praksu, najviše sam radila na području samozapošljavanja i savjetovanja. Na tim područjima surađivala sam sa Sinišom Milkovićem i Sergejem Šimpragom. Vrlo aktualna tema bila je potpora koju Hrvatski zavod za zapošljavanje i Grad Zagreb nude za samozapošljavanje. Kroz taj program poduzetnicima se osiguravaju 25.000,00 kuna bespovratnih sredstava za otvaranje obrta ili trgovačkog društva, ali s određenim uvjetima. Saznala sam puno o temama vezanih za samozapošljavanje i savjetovanje jer je kroz Plavi ured prošao velik broj ljudi s različitim pitanjima i nejasnoćama. Kada mi nešto nije bilo jasno mogla sam se uvijek obratiti za pomoć, te bi ju uvijek dobila. Nakon nekog vremena sam se i sama uhodala u postupke pa sam lakše samostalno obavljala zadatke.
Koliko su ti pomogle odslušane edukacije?
Imala sam priliku odslušati Start-up akademiju: osnovni poduzetnički modul koju djelatnici Plavog ureda prezentiraju polaznicima i shvatila sam da sve to znam od ranije. Svi poduzetnički pojmovi bili su mi jasni, a susrela sam se i s mnogim pojmovima koje sam naučila na kolegiju Porezni sustav. Također sam odslušala i seminare Formula uspješne prodaje te Marketinška komunikacija. Seminar Formula uspješne prodaje vodio je predavač Davor Bilman koji je na vrlo zanimljiv način predočio što je to prodaja, ali i što uspješna prodaja znači. Predavač nam je i pokazao na primjeru koji smo izveli u grupi da je prezentacija proizvoda/usluge veoma važna jer ona uvelike utječe hoće li kupac kupiti proizvod/uslugu. Na seminaru Marketinška komunikacija koje je vodila predavačica Elvira Mlivić Budeš proširila sam svoje znanje o marketingu te saznala nove informacije koje su korisne za posao. Predavačica je davala životne primjere koji se mogu i koje bi trebalo iskoristiti u poslovanju.
Koliko će praksa značiti za daljni nastavak?
Iskustvo koje sam stekla u vrlo kratkom periodu vidim kao jedan od najboljih uloga za moju buduću poslovnu karijeru. Smatram kako bi svaki student ili studentica trebali proći nekakvu praksu tijekom studiranja jer na taj način stječu iskustvo i znanja u okruženju u kojem će biti po završetku fakulteta. Vrlo je teško naći se nepripremljen u životnim situacijama, a posebno ako je riječ o poslu. Nakon stručne prakse mogu reći da smatram kako će mi biti bar donekle lakše jer sam dobila dojam o poslu, navikama i komuniciranju što prije nisam znala. U Plavom uredu sam imala izvrsnu priliku samim time što svakodnevno prolazi mnogo ljudi te sam iz prve ruke čula njihove priče. Atmosfera je zbilja bila obiteljska i zbog toga sam se osjećala iznimno ugodno.