Što je vrijednosno pozicioniranje?
Prije provedbe tržište strategije i kontakta s budućim kupcima izuzetno je bitno znati na koji se način želimo pozicionirati. O vrstama i načinima pozicioniranja naučili smo protekla dva dana od Ivane Nobilo na edukaciji Pozicioniranje u glavi potrošača.
Pozicioniranje je utjecanje na način na koji potrošači percipiraju osobine marke u odnosu na njegove osobine i osobine drugih s kojima se natječemo. Ono služi za postizanje željene slike o sebi ili svog proizvoda odnosno usluge u glavama odabrane ciljne skupine, odnosno segmenta tržišta.
Također, prodajom određenog proizvoda ili pružanjem usluge mi kao poduzetnici svojim budućim kupcima i klijentima pružamo neku vrijednost. Kada razmišljamo kako će naši kupci tu vrijednost percipirati i koliko to možemo naplatiti, razmišljamo o vrijednosnom pozicioniranju.
Koje sve vrste vrijednosnog pozicioniranja postoje?
Vrijednosno pozicioniranje razvija alternative pozicioniranja prema “vrijednosti za novac”. S obzirom na to, možemo se pozicionirati na sljedeće načine:
- Više za više – premium (prvorazredan) proizvod po prvorazrednoj cijeni podržan vodećom predodžbom,
- Više za isto – ponuda usporedive kvalitete po nižoj cijeni,
- Isto za manje – ponuda vrijednosti (npr. Amazon),
- Manje za puno manje – ponuda koja nameće usporedbu između luksuza i potrebe (npr. luksuzni hotel naspram urednog manjeg hotela s manjim luksuzom, ali puno jeftinijeg),
- Više za manje – kućni brendovi u odnosu na poznate brendove ili akcijske ponude.
Vrlo dinamično i stručno predavanje koje je Ivana iznijela vrlo jednostavnim jezikom. Preporučujem svima koji su u poduzetništvu ili tek kreću!”,
komentirao je polaznik Igor Frančić ovo predavanje.