Što valja znati pri najmu poslovnog prostora od fizičke osobe?
Početak poslovanja donosi sa sobom i mnoge navike koje je potrebno usvojiti. Među njima su i one knjigovodstvene – poduzetnici trebaju znati koje su njihove obveze u financijskom praćenju poslovanja te što mogu, a što ne mogu učiniti. To su naši poduzetnici danas saznali na edukaciji „21 sitnica za poduzetnike“ koju je vodio Gordan Horbec.
Najam poslovnog prostora od fizičke osobe
Prije otvaranja poslovanja mnogi poduzetnici se bacaju u potragu za poslovnim prostorom. Kada smo našli savršen prostor za obavljanje djelatnosti, potpisujemo ugovor o najmu. Budući da se radi o ulaganju u tuđu imovinu, potrebno je definirati ugovorom što će se točno raditi, a Gordan preporučuje uzeti najam na neodređeno te amortizaciju od 25%.
Troškovi režija mogu biti uključeni u najamninu (veći iznos najamnine) ili se plaćati posebno proporcionalno troškovima koje snosi tvrtka. Ako se troškovi režija plaćaju posebno, oni se mogu isplatiti u gotovini.
Ukoliko iznajmljujemo prostor sam sebi, ugovor moramo prijaviti Poreznoj upravi. Oni nam na temelju njega paušalno odrede iznos poreza (+prirez) koji mjesečno moramo plaćati. Tvrtka nam najamninu isplaćuje na žiro račun.
Svoj stan smijemo sami sebi “besplatno” iznajmiti, ali će porezna uprava u tom slučaju procijeniti koliko bi koštao najam poslovnog prostora i izračunat će porez temeljem procjene i dalje nam slati uplatnice za plaćanje poreza.
Ovo je samo dio informacija koje s kojima su se polaznici susreli na ovom seminaru, a koliko će im biti korisne u svakodnevnom životu, podijelio je s nama Marko Špoljarić:
Današnje predavanje je fenomenalno! Tema i dobivene informacije iznimno su korisne, a kontakt s iskusnim i iznimno pristupačnim predavačima i potencijalnim kolegama poduzetnicima smatram dugotrajnom vrijednošću. Inspirativno!”.