Što sve uključuje analiza konkurencije?
Kao što je poslovni plan temelj za postavljanje poslovanja, tako je marketinški plan temelj za provedbu marketinške strategije. Što je marketinški plan te kako ga i zašto izraditi, saznali smo od Ane Jergović na edukaciji Izrada marketinškog plana.
Preduvjet za stvaranje dobrog marketinškog plana je kvalitetna analiza tržišta. Analiza tržišta definira kontekst marketinškog djelovanja, a njeni elementi odnose se na veličinu tržišta, potražnju, trendove i mogućnost rasta.
Jedna od ključnih dimenzija analize tržišta jest i analiza konkurencije.
Što sve uključuje analiza konkurencije?
Analiza konkurencije uključuje:
- Analizu glavnih konkurenata – opis njihove pozicije na tržištu, pregled njihovih strategija (npr. glavni konkurenti Krašu: Zvečevo, Kandit, Milka itd.)
- Analizu supstituta – opis i opis supstituta tog proizvoda ili usluge (npr. konkurencija supstituta Krašu: Franck, Ledo)
- Analizu potencijalnih konkurenata – koji bi nam mogli biti potencijalni konkurenti?
Pri analizi konkurencije trebali bismo izvršiti analizu glavnih konkurenata, ali ne izostaviti ni analizu supstituta te potencijalnih konkurenata. Ključno je sagledati širu sliku i promotriti tržište izvan uobičajenih pretpostavki o tome tko su naši konkurenti!“,
ističe Ana.
Ako smo dobro napravili tu analizu, znat ćemo koje su prednosti, a koje slabosti tih konkurenata te na koji dio tržišta najbolje ciljati s obzirom na ciljanu skupinu i naše prednosti.
Vrlo profesionalna, ugodna i ljubazna predavačica sa puno znanja. Način na koji prenosi znanje je zanimljivo i kreativno. Sve pohvale!“,
zaključili su neki od polaznika.