Što je SPA tretman i kako nam on pomaže pri identifikaciji idealnog kupca?
Jedan od češćih problema u poduzetništvu jest identifikacija onih pravih, ključnih kupaca. Kako bi naši poduzetnici što lakše identificirali svoje kupce, družili smo se s Vanjom Andrićem na edukaciji Tko je moj idealni kupac.
Idealan kupac je onaj koji će nam vjerovati i koji će dugoročno podržavati naše poslovanje. No kako ga identificirati od više vrsta potencijalnih kupaca kojima se možemo obratiti?
Prilikom analize svojih potencijalnih kupaca, podijelit ćemo te kupce na nekoliko skupina ili grupacija s obzirom na njihova mišljenja, stavove, ekonomsku moć i navike. Svaka od tih skupina ima neke svoje specifičnosti, probleme i motivacije zašto bi kupila naš proizvod.
No, kako odabrati kojoj od tih ciljanih skupina valja posvetiti najviše pažnje? Vanja nam savjetuje koristiti metodu SPA tretmana.
Što je SPA tretman?
SPA tretman se sastoji od 3 čimbenika:
- Veličina tržišta (Market Size)
- Vrijednost usluge (Pay for Value)
- Dostupnost (Accessibility).
Svaku od naših potencijalnih ciljnih skupina valjalo bi ocijeniti kroz ova 3 čimbenika te zatim zbrojiti rezultate. Ona skupina ili dvije koje imaju najviše rezultate – to su naši idealni kupci.
Idealni kupac zapravo ne postoji! Kod idealnog kupca stvar je u fokusu – odaberite si 2 ili 3 ciljane skupine na koje ćete se fokusirati! Najgore što si možete napraviti na početku poslovanja jest raspršiti se po svim ciljanim skupinama!”,
zaključio je Vanja.
Zadovoljan sam sa predavanjem u ZICER Plavom uredu. Predavač je bio stručan, komunikativan i iznio je dosta zanimljivih informacija te bio otvoren za sva pitanja polaznika!”,
komentirao je Damir Vrca ovo predavanje.