Što se moram pitati kod izrade brend strategije?
Brendovi su svuda oko nas – na ulici, u medijima, u našim glavama. O važnosti brendiranja za ulazak i opstanak na tržištu upozorila nas je Hrvojka Skoković Harašić na edukaciji “Brendiranje i pozicioniranje proizvoda na tržište”, a pridružio joj se i Andro Harašić koji je polaznicima objasnio brendiranje s aspekta grafičkog i art dizajna.
Brend ili marka je ime, termin, znak, simbol ili njihova kombinacija odnosno prepoznatljiva oznaka ili ime nekog proizvoda ili usluge koja često podrazumijeva i kvalitetu. Brend identificira naše proizvode ili usluge i izdvaja ih od konkurencije.
Brend stvara snažni i trajni identitet proizvoda ili usluge, sažima osobnost poduzeća te potiče osjećaje povjerenja, sigurnosti, korisnosti, dobrobiti i sigurnosti. No kreiranje brenda nije jednostavno. Da bi se postigli navedeni ciljevi, potrebno je imati brend strategiju.
Što sadrži brend strategija?
- Konkurentska analiza – Tko su vaši ključni konkurenti, što možete naučiti od njih i što ćete poduzeti kako bi ih nadmašili?
- Zašto? – Što je temeljna svrha vašeg poslovanja koja nadahnjuje sve u organizaciji da rade?
- Brend arhitektura – Kako se vaš brend uklapa u veći brend portfelj? Kako će se to razvijati tijekom vremena? Kako vaš brend podržava vaš pristup razvoju proizvoda?
- Kreativni elementi – Sve što trebate za pokrenuti brend (npr. logotip, tipografija, slike, verbalni ton, itd.)?
- Pozicioniranje – Što je temeljna ideja koju zazivate u umu klijenta?
- Obećanje – Kolika je vrijednost koju obećavate isporučiti klijentu?
- Razlozi za vjerovanje – Zašto će vaše ciljno tržište vjerovati u vaše obećanje?
- Tržište prilika – Ne postoji zamjena za moć istraživanja tržišta u otkrivanju mogućnosti za vaše poslovanje.
- Consumer insights – Što potrošači žele i kako ćete vi ispuniti tu želju?
- Ključne poruke – Koja je vaša jedinstvena brend priča i što ona omogućava da ispričate klijenteli?
- Karakter – Jeste li čvrsti? Što se može pregovarati, a što ne?
- Osobnost – Kako predstaviti sebe? Ozbiljni ste ili sa smislom za humor? Odražava li se vaša kreativnost i u stilu odijevanja ili ste casual tip ili se pak držite strogo poslovnog odijevanja?
- 3-g plan razvoja – Brendovi su poput vrtova koji se uzgajaju tijekom vremena. Trogodišnji plan će vas držati na putu.
- Prepreke za uspjeh – Promjena je uvijek teška. Vaša strategija treba predvidjeti i prevladati prepreke.
- Korisnički profili – Vaš kupac mora biti živ u svijesti vašeg marketinškog tima. Profili kupaca na temelju stvarnih ljudi omogućit će vam vrijednost i ispunjenje njihovih potreba.
- Brend izrazi – Kako se vaš brend doživljava preko širokog spektra medija?
Jako sam zadovoljna ovim predavanjem, predavači su mi skroz fora, male grupe su pa imamo i interakciju s predavačima, malo se zezamo, malo radimo ozbiljne stvari i puno sam naučila ovdje!”
– izjavila je Ivona Pavlović, polaznica edukacije.