Što radimo u design thinking fazi empatije?
Prilikom uvođenja određenih proizvoda i usluga na tržište, ali i kod inovirana postojećih izrazito nam je korisna design thinking metodologija. Sve faze ovog procesa prošli smo s Mirelom Saračević Trogrlić na edukaciji Design Thinking (Crash Course), a ovaj put smo se posvetili fazi empatije.
Design thinking je proces kreiranja novih rješenja koji se sastoji od 5 faza – empatije, definicije, ideacije, prototipiranja i testiranja.
Od čega se sastoji faza empatije?
Prva faza design thinking metodologije jest empatija. Empatija se definira kao sposobnost razumijevanja emocija drugih ljudi i primjerenog reagiranja na te emocije.
Imati empatiju prema nekom znači da se možemo „staviti u njegove cipele“, odnosno da možemo zamisliti kako bismo se mi osjećali da smo u istoj situaciji.
Empatija je srž i stup design thinking procesa:
U design thinkingu sve što radimo, radimo imajući krajnjeg korisnika u vidu. Cilj ove faze je razumjeti krajnjeg korisnika cjelovito i u kontekstu problema koji se rješava“,
ističe Mirela.
Pritom si valja postaviti sljedeća pitanja:
- Što korisnik govori?
- Što korisnik misli?
- Što korisnik radi?
- Što korisnik osjeća?
Cilj je razumjeti njihovo fizičko i emocionalno stanje, kako razmišljaju i doživljavaju svijet i što im je bitno. Jer, na kraju krajeva, human-centered design kreira rješenje prema potrebi krajnjeg korisnika.
Izvrsna edukacija, omogućuje drugačiji pogled na dizajniranje proizvoda i usluga nego uobičajeni alati. Predavačica ima puno iskustva, dijeli ga sa sudionicima i otvorena je, i vrlo zanimljiva“,
zaključak je jednog od polaznika ove edukacije.