Što je potrebno znati kod brendiranja?
Pri ulasku na tržište brendiranje je briga gotovo svakog poduzetnika. Ono omogućuje poduzetniku izdvajanje od konkurencije i određeno pozicioniranje na tržištu. Seminar o brendiranju protekla dva dana držala je Hrvojka Skoković Harašić, a pridružio joj se i Andro Harašić koji je polaznicima približio brendiranje s aspekta grafičkog dizajna.
Svakodnevno smo okruženi mnogim brendovima – oni su svuda oko nas i potiču nas na određene emotivne reakcije. Brendirati se može gotovo sve:
- osoba,
- destinacija,
- manifestacija,
- tvrtka te
- proizvod ili usluga.
Za male i srednje poduzetnike razvijanje brenda je neizbježan zadatak ako žele izbjeći spiralu pada cijena na izuzetno konkurentnom tržištu. Brend nam omogućuje izdvajanje iz mase i ponudu kvalitete, a ne jeftinih cijena.
Brend predstavlja viziju, vrijednost tvrtke te način funkcioniranja tvrtke. Kod brendiranja vrlo je važno u ranoj fazi definirati što podrazumijeva brend tvrtke te dugoročno i strateško razmišljati o mogućem razvoju brenda.
Na što je potrebno misliti kod brendiranja?
Pri brendiranju potrebno je misliti na 3 stvari:
- korporativnu strategiju
- marketinšku strategiju
- komunikacijsku
Ove strategije trebaju se međusobno slagati i podržavati kako bi naš brend, a i mi sami dobili vjerodostojnost i konzistentnost.
Koje ime odabrati? Kojim bojama se koristiti? Kakvo pakiranje odabrati?”
– samo su neka od pitanja koja si postavljamo prilikom ulaska na tržište. Bitno je znati da brendiranje ne utječe na ljude racionalno, već emotivno, stoga je najbolje napraviti analizu tržišta i pitati potencijalnu publiku kakav dojam na njih ostavlja vaš potencijalni brend.
Nema čarobnog štapića, čarobni štapić je jedino temeljna analiza i istraživanje tržišta!”
– ističe Hrvojka.
Ako je brending dobro odrađen, on će pomoći poduzetniku na duge staze, dok će nedovoljno ili krivo razrađeni brendovi u određenoj fazi poslovanja morati ići u rebranding koji nije ni jeftin, ni lagan posao.
Nakon ovog dvodnevnog seminara, polaznici su otišli svojim domovima sa znanjima i alatima kako izraditi brend strategiju, a neki od njih i s analizama njihovih već postojećih brendova i savjetima što činiti u budućnosti.