Što napraviti kada imamo gotov proizvod?
Mnogo poduzetnika uživa u kreiranju svog proizvoda ili obavljanju usluge, no kada je riječ o plasiranju tog istog proizvoda na tržište – tu dolaze do problema. Što napraviti kada imate već gotov proizvod ili uslugu polaznicima je pokazala Alma Saganić na današnjem seminaru Imam proizvod i što sad.
Ulazak na tržište razlikuje se kod proizvoda i usluga. Dok proizvod kao materijalna stvar zadovoljava neku ljudsku potrebu, usluga je aktivnost ili niz aktivnosti, uglavnom neopipljive priprode te se pruža kao rješenje problema korisnika.
S druge strane, kupci se mogu razlikovati na temelju mnogo faktora – prema željama, sredstvima, geografskom smještaju, odnosu prema kupnji, kupovnim navikama, životnoj dobi, preferencijama i tako dalje. Stoga je tržište moguće segmentirati prema:
- psihografskoj segmentaciji – pripadnost određenom društvenom sloju, načinu života, osobne karakteristike
- biheviorističkog segmentaciji – znanje, upotreba, reakcija prema proizvodu
- demografskoj segmentaciji – životna dob, spol, veličina obitelji, dohodak, obrazovanje…
- geografskoj segmentaciji – država, regija, gradovi, sela…
Poduzetici su raspravljali i o specifičnostima svojih proizvoda i usluga, kao i skivenim troškovima koje proizvodnja tih proizvoda ili usluga nosi. Predavačica se osvrnula i na oblike distribucije proizvoda, kao i na postojeće vrste promocije koje su na raspolaganju poduzetniku.
Vrlo korisno predavanje za poduzetnike početnike i potencijalne poduzetnike! Sigurna sam da će se mnoga od ovih znanja moći primijeniti za pokretanje vlastitog posla!”
kazala je Tihana Konvični, polaznica edukacije.