Što je važno uzeti u obzir prilikom izračuna cijena usluga?
Velik izazov mnogih poduzetnika jest uspješno određivanje cijena usluga koje pružaju na tržištu. Kako izračunati optimalnu cijenu kada trošimo primarno svoje znanje i vrijeme učili smo od Maria Jurčića na webinaru Određivanje cijena usluga.
Optimalno postavljanje cijene ključno je za opstanak poduzetnika jer direktno utječe na njegov prihod i dobit što utječe na daljnji rast i razvoj poslovanja. Kupci su spremni platiti određenu količinu novaca za „vrijednost“ koju poduzetnik stvara za društvo i za sebe.
Što je važno uzeti u obzir prilikom izračuna cijene usluga?
Za razliku od proizvoda, prilikom pružanja usluga poduzetnik ulaže primarno svoje vrijeme. Zato je prilikom izračuna cijena usluga potrebno je uzeti u obzir:
- Direktno vrijeme za pružanje usluga,
- Indirektno vrijeme za pružanje usluga,
- Sve troškove – direktne, indirektne i inicijalne troškove,
- Istraživanje tržišta (odnosno upoznavanje gornje linije potražnje) – ono se može izvesti raznim „akcijama” odnosno popustima
- Povećavanje cijena dovodi negativne posljedice za postojeće klijente i iz tog je razloga preporučljivo dodatno „napuhati” početnu cijenu (uvijek je možete smanjiti, a povisiti – teže)
- Ukoliko namjeravate davati npr. svaku 10. uslugu gratis kao permanentnu ponudu, taj dio u izračunu profitabilnosti treba biti diskontiran na samom početku.
Na kraju, Mario ističe kako jednom određena cijena nije finalna, već poduzetništvo zahtijeva konstantno praćenje, ažuriranje i usavršavanje cjenika kako bi se optimizirao omjer uloženog i dobivenog sa stanjem na tržištu.
Odlična edukacija sa jako puno korisnih savjeta i dobrih primjera. Praktični dio je izuzetno koristan kao i dobiveni kalkulatori koji će vjerujem svima olakšati izradu i postavljanje cijena usluga i proizvoda. Sve pohvale i za predavača! Svima koji radite na ovome, puno hvala! Tek sam krenula sa edukacijama i za sad sam jako zadovoljna. Super ste!“,
riječi su jedne od polaznica ovog webinara.