Što je segment kupaca?
Svi krećemo u posao s određenim idejama, no jesu li te ideje poslovno isplative i kako ih provesti u stvarnost? Odgovore na ova pitanja možemo dobiti pomoću platna poslovnog modela o kojem smo sve saznali na edukaciji Business Canvas – ispitaj svoju ideju od Tomislava Krište.
Kada tek krećemo u posao, brojne odluke temeljimo na našim pretpostavkama. No kako bi te pretpostavke potvrdile, valja istražiti tržište i bolje upoznati svoje kupce:
U istraživanje potencijalnih kupaca potrebno je uložiti barem podjednako vremena kao i u razvoj proizvoda ili usluge!“,
ističe Tomislav.
Što je segment kupaca?
Tu nam pomaže platno poslovnog modela koje nam omogućuje postavljanje dobrog poslovnog modela. Bitan dio poslovnog modela je i segment kupaca. Kako bismo znali dobro razviti svoju tržišnu ponudu, trebamo znati ZA KOGA stvaramo određenu vrijednost. To može biti:
- Masovno tržište – npr. sve osobe koje slušaju glazbu,
- Tržišna niša – npr. luksuzni električni automobili,
- Diverzificirani segmenti kupaca – npr. online knjižara, cloud computing itd.,
- Višestrane platforme – platforme koje spajaju različite skupine klijenata i potrošača, npr. vlasnike nekretnina i fizičke osobe koje žele iznajmiti nekretninu.
Valja na samom početku otkriti tko su ti naši kupci, koje su njihove vrijednosti i koje su njihove najvažnije značajke. Kada te informacije otkrijemo, valjda ih grupirati u persone.
Svaka tvrtka može imati od 1 do 10 persona kupca, a o njima smo već pisali u članku Zašto su persone bitne za razvoj poslovnog modela?. Na temelju tih informacija sastavlja se prijedlog vrijednosti tim personama, odnosno segmentima kupaca.
Prije svega sve pohvale predavaču na izvrsnosti u smislu komunikacije i sadržaja. Predavač je prema potrebi izlazio iz okvira zamišljenoga i prenosio poslovna iskustva kroz osobne primjere. Poduzetniku početniku su primjeri nešto atraktivniji od onoga što piše u knjigama. Nekoliko stvari sam naučio, nekoliko stvari osvijestio. Sigurno ću tih nekoliko novih spoznaja primijeniti u buduće poslovanje. Zbilja sam zadovoljan predavanjem što potvrđujem svojim ocjenama. Hvala!“,
zaključak je jednog od prisutnih polaznika.