Što je rana naplata potraživanja i kako je provesti?
Mnogi hrvatski poduzetnici muče se s naplatom potraživanja. Kako organizirati procese naplate potraživanja kao mali poduzetnik učili smo od Ozrena Hudine na webinaru Učinkovita naplata potraživanja.
Nažalost, naplata potraživanja spada u redovan dio poslovanja. Jedna od faza naplate potraživanja jest i rana naplata potraživanja.
Kako se ponašati u fazi rane naplate potraživanja?
Rana naplata je faza u naplati potraživanja u kojoj još „blagim tonom” u kontaktu s kupcem pokušavamo realizirati naplatu.
Ovisno o veličini vaše tvrtke i unutarnjoj organizaciji, fazu rane naplate može u cijelosti provoditi odjel naplate, odnosno osobe zadužene za naplatu ili navedeno može biti odrađeno dijelom u prodaji.
Prodajno osoblje može kašnjenja iskoristiti za postizanje boljih uvjeta u budućnosti, no sama provedba naplate za prodajno osoblje nije preporučiva.
Rana naplata ima 2 faze:
- Prva pisana opomena kupcu/dužniku – šalje se u mirnom tonu 3-5 dana nakon valute plaćanja, obavještava se klijenta da je utvrđeno kašnjenje i poziva ga se na plaćanje.
- Telefonski kontakt s dužnikom – klijenta se telefonski kontaktira 3 dana nakon primitka Prve opomene i upozorava ga se na kašnjenje te na mogućnost aktiviranja instrumenata naplate.
Naplata se provodi mirno i staloženo uz što manje uključivanje emocija (sve je to samo posao) pozivanjem na ugovorom definirane obveze te uvijek nastojimo ostati u korektnom odnosu s kupcem neovisno o postupcima koje provodimo:
Ne zaboravite niti u jednoj fazi naplate da je kupac taj od kojeg živite i kojeg trebate i u budućnosti!“,
zaključuje Ozren.
Super predavanje s korisnim informacijama! Hvala predavaču Ozrenu i legendarnom Plavom uredu“,
komentar je jednog polaznika ovog predavanja.