Što je prodaja, a što distribucija?
Svaki poduzetnik prije ili kasnije mora izabrati najbolji način distribucije svojih proizvoda ili usluga na tržište. Pitanje svih pitanja je kako doći do što većeg broja potencijalnih kupaca uz što manje troškove, kako bi ostvarili maksimalni profit. Što je prodaja a što distribucija? Odgovore na ova pitanje dala je predavačica Ivana Zvrko kroz interaktivnu radionicu “Koji prodajni kanal odabrati?”.
Prodaja je konkretan čin prijenosa vlasništva robe od proizvođača, preko trgovine ili izravno, u posjed potrošača/kupca.
Funkcija prodaje je:
- doći do novih potrošača/kupaca odašiljanjem ponude,
- ispunjavanje narudžbi postojećih potrošača/kupaca, i
- podrška prodajnom osoblju u obliku informacija i različitih načina unapređivanja prodaje
Jedna od glavnih funkcija prodaje je doći do novih kupaca, na postojećim ili novim tržištima, kroz razne kanale i raznim vrstama kooperacija s drugim sudionicima na tržištu.
Prodaja i distribucija nisu isto. Distribucija (kanali marketinga) se odnosi na izbor kanala prodaje, kako bi se proizvodi distribuirali od proizvođača do krajnjih kupaca, dok se prodaja odnosi na:
- organizacijsku funkciju u poduzeću koja donosi strategiju i upravlja distribucijom
- način ponude proizvoda ili usluga na tržištu
- suportivne funkcije unapređenja prodaje (merchandizing)
Vrste distribucijskih kanala:
- s obzirom na posrednike: izravni ili neizravni. Npr. proizvođač-veletrgovac-maloprodaja-potrošač. Npr. proizvođač – potrošač
- potrošački ili poslovni. Npr. proizvođač-prodajno predstavništvo-poslovni kupac. Npr. proizvođač-poslovni kupac
Kada / zašto se koriste posrednici?
- odluke kod izbora posrednika: vrsta, broj (razina) i za što je odgovoran
Predavačica nas je naučila da postavljamo pitanja jer kroz njih možemo dobiti odgovore te uvidjeti koji su naši porblemi i poteškoće. Zaista odlična i interaktivna radionica gdje sam stekla brojna poznanstva.
osvrnula se Marija Trnjanac.