Što je potrebno za uspjeh crowdfunding kampanje?
Poduzetnici se za razvoj ili opstanak svoje poduzetničke ideje koriste raznim načinima financiranja. Jedan od alternativnih načina financiranja jest crowdfunding odnosno grupno financiranje, a o detalje o ovoj metodi čuli smo od Zorana Rajna na edukaciji Crowdfunding – inovativni način financiranja.
Crowdfunding ili grupno financiranje podrazumijeva javno predstavljanje nekog pothvata, najčešće putem neke internetske platforme, te omogućuje građanima da u njega ulože novac iz altruističnih pobuda ili s ciljem ostvarenja profita ili stjecanja neke druge koristi.
Prednosti crowdfundinga su zaista mnoge – ovakav način financiranja je pristupačan, omogućuje direktan kontakt s tržištem, okupljanje zajednice oko projekta i tako dalje, no cijeli proces je istovremeno stresan, zahtjeva puno truda te uvijek postoji mogućnost neuspjeha.
Priprema je ključna! Crowdfunding je proces koji traje i zahtijeva angažman. Crowdfunding kampanja mora biti POSLJEDNJI, A NE PRVI KORAK u sakupljanju novca!”,
naglasio je Zoran.
3 sastojka za uspjeh crowdfunding kampanje
Mnogo faktora utječe na krajnji uspjeh nekog crowdfunding projekta, no Zoran ističe kako su za uspjeh kampanje potrebna 3 sastojka:
- Kvaliteta samog projekta i njegovo poznavanje,
- Prezentacija projekta na crowdfunding platformi,
- Marketing i upravljanje kampanjom.
Na ovoj edukaciji polaznici su se upoznali s temeljnim vrstama crowdfundinga te najpoznatijim crowdfunding platformama, kao i koracima potrebnima za uspješno provođenje crowdfunding kampanje.
Susret je završio analiziranjem vlastitog projekta putem poslovnog platna crowdfunding kampanje uz povratnu informaciju predavača.
Jako informativno i korisno za ono što radim!”,
zaključio je Dan Šercar, polaznik ovog predavanja.