Što je poduzetnik dužan činiti prilikom zapošljavanja?
Drago nam je da su neki naši korisnici došli do faze poslovanja u kojoj razmišljaju o zapošljavanju drugih osoba. Budući da ono donosi određene troškove i obveze, organiziran je seminar o toj temi pod vodstvom Ane Pokrajčić.
Zapošljavanje radnika poduzetniku donosi nove obveze, ali i troškove – od odabira zaposlenika do vođenja administracije vezane uz to zapošljavanje.
Hodogram tijekom zapošljavanja zaposlenika
Nakon provedenog selekcijskog procesa, poduzetnik odabire radnika kojeg želi zaposliti. Ukoliko se radnik slaže s ponudom te pristaje na radni odnos, poduzetnik je dužan napraviti sljedeće radnje:
- Potpisivanje ugovora o radu – ugovorom o radu zasniva se radni odnos na određeno ili neodređeno, na puno ili nepuno radno vrijeme. Ugovor mora biti u pisanom obliku, a ako nije potpisan ugovor o radu, poslodavac je dužan uručiti pisanu potvrdu o sklopljenom ugovoru. Ako to ne napravi, smatra se da je sklopljen ugovor o radu na neodređeno vrijeme.
- Prijava na mirovinsko osiguranje – važno je radnika prijaviti prije početka rada, a za to će biti potrebni sljedeći dokumenti: kopija osobne iskaznice, kopija kartice tekuće računa ili potvrde banke gdje je vidljiv broj tekućeg računa, potvrda o podacima evidentiranim u matičnoj evidenciji HZMO-a, kopija svjedodžbe ili diplome najviše završene škole; porezna kartica te dodatni podaci prema potrebi poslodavca.
- Prijava na zdravstveno osiguranje – od 2014. godine ova se prijava vrši automatski prijavom radnika na mirovinsko osiguranje.
Osim navedenih obveza, polaznici su naučili temeljne informacije o elementima plaće, neoporezivim primicima te doprinosima i porezima kod obrtnika i paušalnih obrtnika.
Ovom prilikom zahvaljujem na prilici za sudjelovanje na korisnom, a besplatnom tečaju tj. pomoći za poduzetnike početnike“,
izjavili su neki od polaznika.