Što je monitoring potraživanja?
Problem naplate potraživanja jedan je od češćih problema hrvatskih poduzetnika. Sam proces naplate potraživanja često izaziva nelagodu što se posebice odražava na male poduzetnike. Kako ga olakšati, učili smo od Ozrena Hudine na webinaru Učinkovita naplata potraživanja.
Nažalost, naplata potraživanja spada u redovan dio poslovanja. Jedna od faza naplate potraživanja jest monitoring.
Što je monitoring?
Monitoring je praćenje poslovnog odnosa s kupcem od trenutka izvršenje usluge ili plasmana proizvoda do valute plaćanja.
Za navedeno je zaduženo prodajno osoblje. Prodaja mora kontinuirano pratiti što se događa s kupcem i pratiti ima li značajnijih promjena u poslovanju kupca odnosno klijenta koje bi mogle dovesti do kašnjenja ili neplaćanja obveza.
Navedeno se prati po principu KYC („know your client“) modela u određenim vremenskim periodima ovisno o potrebi i procjeni rizika poslovanja kupca iliklijenta.
Radnje koje se rade u fazi monitoriranja su:
- telefonski kontakt s klijentom ili dužnikom,
- sastanci,
- 2-3 dana prije valute plaćanja upit klijentu vezano za uplatu u roku – kod klijenata kod kojih do kašnjenja najčešće dolazi zbog nemara,
- 1 dan iza valute upit klijentu zašto je plaćanje izostalo kod klijenata koji su uobičajeno uredni.
U slučaju na plaćanja na dan valute ne čekamo s pozivom već zovemo odmah sljedeći dan. Pritom komuniciramo u mirnom i prijateljskom tonu jer uvijek postoji mogućnost da do je do kašnjenja došlo opravdano (tehnički problemi i slično).
Korisno predavanje da spriječimo i pripremimo za moguće probleme oko naplate naših proizvoda i usluga“,
zaključili su polaznici ovog webinara.