Što je kasna naplata potraživanja i kako je provesti?
Naplata potraživanja je redovan dio poslovanja te jedan od najčešćih problema malih poduzetnika. Što u tom slučaju učiniti i kako posložiti vlastite naplatne procese saznali smo od Ozrena Hudine na webinaru Učinkovita naplata potraživanja.
Proces naplate potraživanja sastoji se od više faza, a jedna od njih je i kasna naplata potraživanja. U fazi kasne naplate klijenta se već direktno i konkretno upozorava na mogućnost određenih pravnih radnji koje mogu značajno narušiti poslovni odnos i iz tog razloga, a s ciljem da se ipak i u budućnosti pokuša zadržati poslovna suradnja, prodaja se isključuje iz ovog dijela.
Za radnje koje se provode u kasnoj naplati zaduženi su djelatnici odjela naplate, samostalno ili u suradnji s odvjetničkim društvima.
Kako izgleda kasna naplata potraživanja?
Kasna naplata ima 2 faze:
- Druga pisana opomena dužniku – 10 dana nakon prve opomene i u međuvremenu obavljenog razgovora šaljemo i drugu opomenu gdje dajemo konkretan rok za podmirenje obveza i ukazujemo da ćemo biti prisiljeni pokrenuti pravne radnje kako bi zaštitili naše interese i stabilnost poslovanja naše kompanije.
- Pokretanje pravnih radnji – izuzetno je bitno da ukoliko kupac ne izvrši plaćanje u roku definiranom u drugoj opomeni odmah po isteku roka pokrenemo sve pravne radnje i aktiviramo instrumente osiguranja. S navedenim se ne smije otezati jer ukazuje na našu neodlučnost i narušava našu ozbiljnost i uvjerljivost.
U ovoj fazi, od najveće je važnosti komunikacija i ljudskost:
Klijentu nikada ne prijetite, pozivate ga na ispunjenje Ugovornih obveza i ukazujete mu na moguće posljedice i vaše buduće postupke. Poštujte sami sebe i drugi će vas poštivati i uvidjeti da ste ozbiljna tvrtka!“,
zaključuje Ozren.
Na edukaciji su se polaznici upoznali sa svim fazama naplate potraživanja, ali i koje radnje uvesti u svakodnevno poslovanje kako bi prevenirali istu, a ovo su njihovi dojmovi:
Ozren je odličan predavač i na odličan način mi je približio temu o kojoj sam vrlo malo znao. Hvala!“.