Što je dobro pozicioniranje?
Današnja su tržišta zasićena raznim brendovima, pa čak i u nišnim kategorijama. Kako bi se istaknuli na njima, mali poduzetnici imaju bolje šanse ako se na neki način distinktiraju od konkurencije i pozicioniraju na svom tržištu. Tajne pozicioniranja otkrila nam je Ivana Nobilo na edukaciji Pozicioniranje u glavi potrošača.
Pozicioniranje je utjecanje na način na koji potrošači percipiraju osobine marke u odnosu na njegove osobine i osobine drugih s kojima se natječemo. Ono služi za postizanje željene slike o sebi ili svog proizvoda odnosno usluge u glavama odabrane ciljne skupine (segmenta tržišta).
Ivana pozicioniranje uspoređuje s pozicioniranjem u društvu neke skupine ljudi. Neki od nas se žele pozicionirati kao zabavni, drugi kao pametni i tako dalje:
Usmjerite se na jednu točku. Ne možete biti svima sve! Pozicija mora napraviti razliku između vas i konkurencije!”.
No kako bismo se znali izdvojiti iz konkurencije, potrebno je prethodno istražiti tržište te njihove proizvode, usluge, mane i prednosti. Na temelju dobivenih informacija dolazimo do saznanja u kojem se smjeru želimo pozicionirati.
Sastavljanje skraćene izjave o pozicioniranju
Kako bi lakše odredili svoju daljnju komunikaciju prema potrošačima, Ivana preporučuje odrediti izjavu o pozicioniranju. Dobra izjava o pozicioniranju je jasna, sažeta, jednostavna i obraća se u potrebama ciljne skupine:
ZA (ciljana skupina i potreba),
NAŠ (brend) JE (naša tvrdnja – obećanje koristi),
JER (značaj razlike).
U marketingu bitno je da imate plan, ako nemate strategiju i plan kuda idete, nećete stići nigdje!”,
ističe Ivana kako je pozicioniranje je moguće na mnogo načina, no kako je uvijek bolje istaknuti se i obraćati se određenoj skupini, nego se utopiti u masi prosječnosti. Ako se pozicioniramo jasno, naši će nas se kupci u ključnim trenutcima uvijek sjetiti.
Predavanje je bilo stvarno zanimljivo, interaktivno i informativno. Sigurno će mi pomoći u boljem poznavanju i uspješnijem brendiranju svojih proizvoda i usluga!”,
izjavila je Petra Sušanj, jedna od polaznica predavanja.