Što čini dobru priču?
Ono što nas može uistinu diferencirati od konkurencije jest dobra priča. No kako kreirati dobru priču o svom brendu i kako tu priču stalno pričati svojim kupcima? Odgovore na ova pitanja dala nam je Maja Belušić na edukaciji Dobrom pričom do uspjeha.
U marketingu su važne priče. Priča je temelj promocije brenda, a kroz cjelovito ponavljanje priče, ljudi se mogu identificirati sa svrhom, odnosno idejom brenda. Zato se jedna reklama mora čuti ili vidjeti više puta da bi je ljudi zapamtili.
Da bi postigli poduzetnički uspjeh, prvo trebamo proizvesti nešto svrhovito i značajno, a onda to napravljeno ispričati velikom broju ljudi te ih uključiti u svoju priču – bilo kao kupce, klijente, partnere.
Što čini stvarno dobru priču?
Dobra priča, ističe Maja, sastoji se od više stavaka koje čine smislenu cjelinu. One su:
- Povjerenje – naša reakcija na priču ovisi o tome koliko vjerujemo pripovjedaču.
- Drama – priča treba imati dramatičan razvoj i emotivnu investiciju jer će to omogućiti da se publika poveže s njom.
- Povezanost – što se više publika identificira s vašom pričom, puno lakše ćete ih uvjeriti u ono što pričate,.
- Uranjanje – što više netko uroni u priču, lakše će promijeniti svoje mišljenje.
- Jednostavnost – jednostavne priče imaju najveću snagu, stoga iz priče treba izbaciti sve što nije važno.
- Posredovanje – priča je najuvjerljivija kada publika sama otkrije koje značenje ona ima za njih same.
- Prepoznatljivost – što je publika više upoznata s pričom ili njenim dijelovima, to je priča moćnija!
U sklopu ovog kratkog predavanja polaznici su imali praktičan zadatak – kreirati vlastitu priču o svom proizvodu – na koji su dobili povratnu informaciju od Maje i ostalih prisutnih.
Ne zaboravite – ključni sastojak priče je emotivna investicija – ona vrijednost koju brend ima i po čemu ga razlikujemo od ostalih. Ona će nam privući pažnju!”,
zaključila je Maja.