Snaga PR-a u poduzetništvu
Na današnjem jubilarnom stotom seminaru Odnosi s javnošću u Plavom uredu imali smo i 1500-og polaznika. Povodom ove okrugle brojke voditeljica ureda, Tamara Didak, polaznicima je podijelila Startco poklon pakete od HAMAG-BICRO-a.
Koliko su odnosi s javnošću važni za svako poslovanje objasnila je Lucija Kosor:
Odnosi s javnošću ili PR su naučna i praktična disciplina koja stvara i održava ugled, ali s ciljem da se ostvari razumijevanje i podršku u javnosti. Isto tako cilj PR-a je utjecati na mišljenja i ponašanje ciljanih javnosti.
PR je vrlo važan segment u poslovanju iako je percepcija o profesiji sasvim drugačija. Naime, PR postoji još od davnih dana kada su se poruke prenosile putem raznih kanala. Danas PR ima strukturu upravo da poveže javnost s izvorom informacija tj. ciljanom porukom kako bi se postigao određeni rezultat. Osnovna funkcija PR-a jest održavanje dvosmjerne komunikacije s okolinom. Kako bi poduzetnici bili uspješni u onome što rade, važno je kreirati kampanju koja ima jasnu strukturu. Prvi korak ka ostvarivanju uspješne kampanje jest utvrđivanje ciljane skupine kojoj se odašilje poruka. Nije svaka skupina javnosti jednako važna. Ciljanu skupinu definiramo kao naš osnovni skup potencijalnih javnosti, oni koji će predstavljati srž našeg biznisa i prema kojima ćemo krojiti svaki element planirane kampanje.
Jedan od najvažnijih alata, ako ne i najvažniji u odnosima s javnošću je priopćenje za medije. Priopćenje za medije je iznošenje stavova ili informacija sažetih na jednoj do dvije kartice. Pravilo koje treba slijediti je KISS – pravilo vrijedno implementacije. (Keep it short and simple)
Dakle, struktura priopćenja treba biti slična strukturi novinske vijesti. To se odnosi na princip pisanja po obrnutoj piramidi gdje u prvom dijelu tj. leadu stoje odgovori na pitanja 5W+H. U prvom dijelu moraju stajati najvažnije informacije, dok ostale stoje pred kraju teksta. Preporuka je da se u priopćenje stavi i izjava jer tako novinarima olakšavate posao.
Prije ovog predavanja nisam imao viziju o tome kako treba kontaktirati medije i kako pristupiti informacijama koje želim poslati. Nakon ovoga znam koji su moji sljedeći koraci u poduzetništvu kad je u pitanju PR.
izjavio nam je polaznik Igor Kutil.