Kako se diferencirati pozicioniranjem na tržištu?
Prije ulaska na tržište bitno je znati kako želimo pozicionirati sebe te svoje usluge ili proizvode. Pozicionirati se možemo na razne načine, a s osnovnim kategorijama diferencijacije pozicioniranjem upoznala nas je Ivana Nobilo na edukaciji Pozicioniranje u glavi potrošača.
Pozicioniranjem utječemo na način na koji nas naši potencijalni kupci percipiraju, a njihovi se stavovi i vrijednosti s vremenom mijenjaju:
Preferencije kupaca su se promijenile – danas ljudi traže iskustvo! Svega!”,
naglasila je Ivana tijekom predavanja.
Kako se diferencirati pozicioniranjem?
Razlikujemo 4 osnovne kategorije diferencijacije pozicioniranjem:
- Prema osobinama proizvoda – kada imamo proizvod koji ima nešto bolje od ostalih proizvoda u toj kategoriji,
- Prema osobinama usluga – kada imamo uslugu koja je drukčija ili bolja od ostalih usluga u toj ili sličnim kategorijama,
- Prema osobinama predodžbe (imagea) proizvoda ili usluge – kada za svoj proizvod ili uslugu kreiramo specifičan imidž,
- Prema osobinama potrošača i ili njegovom ‘end user image-u’ – kada svoj proizvod ili uslugu prilagođavamo osobinama i preferencijama naših potrošača.
U pozicioniranju nastojimo gađati jednu od tih kategorija, ovisno o rezultatima istraživanja tržišta koje smo prethodno proveli.
Na edukaciji su polaznici pokušali pozicionirati svoje tvrtke i brendove, a ovo su dojmovi polaznice Ane Vlahov:
Ivana Nobilo je dinamična, inteligentna i zanimljiva predavačica koja nam je prenijela relevantna znanja o pozicioniranju proizvoda koristeći praktičen primjere i anegdote iz vlastite prakse!”,
dok je Rozita Gulić komentirala:
Ivanino predavanje je izvrsno, dinamično, interesantno i poučno. Odaje dojam osobe s kojom bi bilo sigurno ugodno surađivati. Otvorila mi je vrata u novi i vrlo interesantan svijet. Bravo Ivana!”.