Reklamacije – dobra ili loša stvar u biznisu?
Jeste li znali da se samo 4% nezadovoljnih stranaka žali? Ostalih 96% tiho prigovara, a 91% nezadovoljnih nikad se više ne koristi uslugama, odnosno ne kupuje proizvode tvrtke koja ih je razočarala. Kako iskoristiti reklamacije u svoju korist čuli smo od Ane Brajković na seminaru Učinkovita maloprodaja.
Pritužbe su najjeftinije povratne informacije, a nezadovoljni potrošači besplatni konzultanti!”,
više je puta istakula Ana.
Nezadovoljni kupci izvor su nam dragocjenih informacija koje možemo koristiti za:
- poboljšanje proizvoda ili usluga,
- pregovaračku strategiju,
- strateško odlučivanje,
- stratešku prednost – brigu o kupcima,
- kao opciju za predviđanje budućih nedostataka.
Koje vrste reklamacija postoje?
Prema vrstama reklamacije možemo podijeliti na:
- službene – pisane reklamacije i
- neslužbene – društvene mreže, usmene i telefonske reklamacije, forumi te javne reklamacije.
Bez obzira na njihovu vrstu, reklamacije kupaca treba uvažiti jer od nezadovoljnih kupaca možemo najviše naučiti. Velik broj reklamacija tiče se upravo kvalitete usluge, stoga Ana savjetuje obučiti osoblje standardima kvalitetne usluge jer je zadovoljstvo kupaca naš cilj i ključ za dugoročnu suradnju.
Vrlo korisna edukacija prepuna novih informacija i savjeta koji će mi svakako koristiti u budućnosti! Predavačica je simpatična, pristupačna i vrlo educirana. Svaka preporuka!”,
izjavio je Lovro Vitić, polaznik ove edukacije.