Kako prodati crvenom tipu ljudi?
![prodati crvenom tipu ljudi](https://plaviured.hr/wp-content/uploads/2018/09/prodati-crvenom-tipu-ljudi.jpg)
Kako bi održavali poslovanje na određenoj razini ili ga čak širili, poduzetnici trebaju imati razvijene prodajne vještine. Na treningu Kako prodavati različitim ljudima Tihana Dragičević je upoznala naše polaznike 4 tipa ljudskog ponašanja prema bojama te njihovim stilovima komuniciranja.
Da bi bili uspješni u prodaji, bitno je da imamo sposobnost slaganja s drugima ljudima. Budući da ljudi imaju različite komunikacijske stilove, lakše ćemo komunicirati s osobom čiji smo komunikacijski stil prepoznali. Tihana nas je danas upoznala s 4 temeljna komunikacijska stila – crveni, žuti, zeleni i plavi:
Ne kažem da postanete netko tko niste, već da izvučete iz sebe ono što već imate i prilagodite svoj stil komunikacijskom stilu kupca!”.
Kakvi su crveni tipovi ljudi?
Ljudi crvenog komunikacijskog stila vole dominaciju i rade stvari na svoj način. Vole pobjeđivati i mrze gubiti. Radije vole izdavati naređenja nego da ih primaju.
S obzirom da su vrlo rezultatu orijentirani i vrednuju efikasnost, ne okolišaju puno i gube strpljenje sa ljudima koji okolišaju. Oni vide globalnu sliku i postaju umorni i frustrirani kada su prisiljeni da idu do najsitnijih detalja. Često preferiraju delegiranje detaljnog posla drugima.
Vrlo je dobro imati ljude crvene kategorije u organizaciji jer oni su izvršioci, obavljaju stvari i motiviraju ljude, no kada ih je previše dolazi do konflikta.
Kako komunicirati s crvenima?
S crvenim tipovima ljudi poželjno se držati sljedećih uputa:
- Kako započeti razgovor? Kratki pozdrav, tema, rezultati, koristi.
- Kakav je dogovor s njima? Unaprijed zakazan, točnost.
- Kako dati kritiku? Što prije, direktno, bez milosti.
- Kako dati pohvalu? Konkretno uz vezani zadatak, odmah dati novi.
- Što mrze? Kašnjenje, otkazivanje, rasipanje vremena, novca i energije.
- Što žele sačuvati? Vrijeme.
- Kako ih natjerati na suradnju? Kao dio zadatka, da bi rezultati bili bolji.
Radionica je bila vrlo interaktivna i dinamična. Puno ću toga primijeniti u svom poslu i životu!”,
komentirao je Jan Šipoš, polaznik ove edukacije.